LIMMEN BOEKT 2E OVERWINNING OP RIJ !

Limmen 1 (zon)

KSV 1 (zon)

4 oktober 2020 14:00

T.Groot

Na de mooie overwinning vorige week op Vrone , stond afgelopen zondagmiddag de thuiswedstrijd tegen KSV op het programma. De ploeg van trainer Ronald de Rooy was na 2 wedstrijden nog puntloos terwijl ook het net van de tegenpartij nog niet was gevonden.

Zoals afgesproken startte Limmen fel en zette de tegenstander uit Heerhugowaard ook direct onder druk en het was Nino die na 9 minuten spel na een goede individuele actie de score opende. We bleven het initiatief houden terwijl KSV op een counter bleef loeren. In de 24e minuut kende scheidsrechter Groot KSV een strafschop toe na een vermeende overtreding in het 16 metergebied welke feilloos werd benut. 1-1 . De jonge Limmen-ploeg liet zich door deze tegenvaller niet uit het veld slaan en had al binnen 5 minuten een antwoord klaar toen Mika een afgemeten voorzet van Jacco tot een doelpunt omtoverde. Twee minuten later was het opnieuw raak voor de thuisclub toen Jacco zijn tegenstander te snel af was en beheerst zijn ploeg naar een 3-1 voorsprong schoot.

In de 2e helft bleven we het initiatief houden alhoewel eenmaal KSV de mogelijkheid kreeg om de aansluitingstreffer te maken maar we wisten dat gelukkig te voorkomen. Aan de andere kant kregen we zelf grote kansen om de voorsprong verder uit te bouwen maar zowel de KSV-doelman als onnauwkeurigheid en te haastig handelen van menigeen stonden verdere doelpunten in de weg.

Zodoende eindigde de sportieve wedstrijd onder goede leiding van scheidsrechter Groot in een 3-1 overwinning voor Limmen en met 6 wedstrijdpunten uit de 3 gespeelde wedstrijden, wordt een gedeelde 5e stek op de ranglijst ingenomen en daarmee waren de hondstrouwe toeschouwers die zich achter het hek tussen het A- en B-veld hadden verzameld maar wat blij mee !!

A.s. zondag wacht het uitduel in Heerhugowaard tegen Hugo Boys 1 . Deze ploeg kreeg afgelopen zondag een flink pak slaag in Akersloot en zal zich hiervoor maar wat graag tegen ons willen revancheren.....

Een voorbeschouwing is vanaf vrijdag weer op de Limmens-site te lezen.