Cookie beleid RKVV Limmen

De website van RKVV Limmen is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Verbouwing 2009

Verbouwing 2009

Verbouwing 2009-2010

In de afgelopen seizoenen groeide het aantal leden gestaag. Een groot deel van die groei komt voor rekening van de damesleden. Dat is mooi maar betekent ook dat de velden en kleedkamers intensiever worden gebruikt dan voorheen. In 2002 realiseerden we al een uitbreiding van kleedkamers, kantine en keuken. 6-7 jaar later blijkt dat alweer aan de krappe kant. Om daarop in te spelen, werd tijdens de afgelopen seizoenen 2007-2008 en 2008-2009 onderzocht welke mogelijkheden er zijn voor uitbreiding van de voorzieningen.

Wat is er tot nu tot gebeurd?
In het najaar van 2007 werd een schatting gemaakt van de groei, de inpassing van het intensievere gebruik en de manieren waarop dat zou kunnen gebeuren. in alle gevallen betekende dat: uitbreiden!
In het voorjaar van 2008 heeft het bestuur een voorlopige keuze gemaakt uit vier alternatieven. Dat ontwerp werd op 26 juni 2008 voor het eerst aan de buren toegelicht. Opmerkingen, wensen en bezwaren die daar werden geuit waren voor ons aanleiding om de alternatieven nog een keer te beoordelen. Daarna werd in december 2008 de vergunningsaanvraag ingediend.

Verlening van de bouwvergunning door Burgemeester en Wethouders volgde op 18 maart. Daar werd bezwaar tegen aangetekend. Een bezwaar dat door op 12 juni door B&W ongegrond werd verklaard. Overleg met de buren over de inhoud van de bezwaren heeft onlangs geleid tot overeenstemming. Door het aanbrengen van afschermende begroeiing is het bezwaar uit de wereld. 

Inmiddels werd ook het opstalcontract met de gemeente gesloten. Het passeren van de akte bij de notaris gebeurt na het onherroepelijk worden van de bouwvergunning.

27-09-2009
Op 24 september, tijdens de Algemene Ledenvergadering, gingen de leden akkoord met het bouwplan, de uitvoering in twee fasen en met het aangaan van een geldlening van 170.000 euro.

Het bestuur verwacht over enkele weken de formaliteiten rond de geldlening te kunnen afronden. Daarna worden de bouwwerkzaamheden gestart met het aanbrengen van de fundering van de nieuw te bouwen kleedkamers.

wordt vervolgd..

08-10-2009
Afgelopen woensdag is gestart met de werkzaamheden met betrekking tot de uitbreiding van de kleedkamers, gesitueerd achter de hoofdtribune. Coby van Kessel heeft hiertoe de eerste paal de grond ingeslagen en wel met succes. De uitbreiding van de kleedkamers is noodzakelijk omdat voornamelijk het aantal jeugdleden sterk is toegenomen de laatste jaren. Achter de hoofdtribune worden 7 nieuwe kleedkamers gebouwd. Tijdens de tweede fase, uitbreiding van de kantine, realisatie van extra vergaderruimte, tweede ingang naar de kantine en extra toiletgroepen voor zowel dames als heren, zullen drie "oude" kleedkamers verdwijnen evenals de huidige kopieerruimte. Verwacht wordt dat de 7 nieuwe kleedkamers in het voorjaar van 2010 opgeleverd zullen gaan worden. De tweede fase, uitbreiding van de kantine, zal dan starten in het seizoen 2010/2011. De bouw zal worden gerealiseerd door vele vrijwilligers en door bedrijven die nauw aan de voetbalvereniging zijn verbonden. Via de website zullen jullie op de hoogte houden van de voortgang van de uitbreiding van de kleedkamers. Op onderstaande foto's is te zien hoe Coby van Kessel de 1e paal de grond in slaat.


28-03-2010
Informatie over de voortgang van de verbouwing

Het zal niemand ontgaan zijn dat de zeven nieuwe kleedkamers al een tijdje onder dak zijn. De bouw verloopt voorspoedig, ondanks de vorstperiode. De planning is dat de kleedkamers vóór het Familie Straten Toernooi in gebruik kunnen worden genomen.

Met de  bouw van deze kleedkamers wordt de eerste fase van de verbouwingsplannen gerealiseerd. Fase 2  van de verbouwing betreft een interne verbouwing: het verplaatsen van de vergaderruimte en de kopieerruimte, de bouw van extra toiletten, het maken van een extra entree en het uitbreiden van de kantine. De vraag is echter wanneer met deze tweede fase kan worden gestart. Dat heeft vooral te maken met de beschikbaarheid van voldoende geld.

Inmiddels is bekend namelijk geworden dat de kosten voor de eerste fase fors hoger zijn uitgevallen dan de oorspronkelijke begroting.  De redenen daarvoor zijn:

  • De kosten van uitbesteding: in de begroting die we aan de algemene ledenvergadering hebben gepresenteerd werd uitgegaan van meer inbreng van vrijwilligers dan we hebben kunnen realiseren. De wens om al tijdens het Familie Straten Toernooi  gebruik te kunnen maken, vroeg om een hoger bouwtempo. De kortere  tijdsduur en uitvoering rond de winter betekenden dat de gedachte inzet van vrijwilligers moeilijk te realiseren was;
  • De raming werd niet aangepast nadat tijdens de voorbereiding deafmetingen van de kleedkamers door nieuwe normen van de KNVB iets zijn aangepast;
  • Om praktische redenen is een aantal posten meerwerk uitgevoerd. Denk hierbij aan tegelwerk. Met deze meerkosten is in de raming geen rekening gehouden;
  • De kosten voor de inventaris zaten niet in de begroting voor de bouw, maar moeten uiteraard wel worden gemaakt.

Natuurlijk hebben we geprobeerd de kosten waar mogelijk binnen de perken te houden en er wordt al bespaard op de uitgaven. De geconstateerde kostenoverschrijding maakt echter dat er op dit moment onvoldoende geld beschikbaar zal zijn om gelijk door te starten met de tweede fase. 

Het bestuur heeft daarom in haar vergadering van 18 maart besloten voor om de tweede fase uit te stellen. Dat uitstel kan best nog enkele jaren duren omdat er eerst voldoende financiële ruimte voor moet zijn. Het belangrijkste doel van de verbouwing is echter meer dan voldoende gerealiseerd:  het zorgen voor voldoende kleedruimte om de huidige planningsproblemen en overbezetting van de kleedkamers uit de wereld te helpen. Dat is jammer genoeg niet gelukt binnen de financiële ruimte die we van u hebben gevraagd.

In een volgend bericht en in elk geval ook tijdens de Algemene Ledenvergadering kunnen we meer informatie geven.

Namens het bestuur

Nico Beentjes, voorzitter

Kees Rood, secretaris

05-02-2011
Siem Hollenbergplein

Na afronding van de eerste fase van de nieuw/verbouw, resten nog twee zaken mbt het pleintje tussen de bestaande en nieuwe kleedkamers: 
- de overkapping ervan: dit voorjaar
- de naamgeving ervan: om reden van zijn onvermoeibare betrokkenheid en grote verdienste bij de bouw, draagt het pleintje vanaf 4 februari de naam: Siem Hollenbergplein

De 'oude' kleedkamers ondergaan een facelift: de mannen van de rookkamer en de supportersvereniging zijn bezig met het uitvoeren van reparaties, het schilderen en het vervangen van de banken. 
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!