Moeizame maar verdiende overwinning

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 02

30 april 2016 13:00

Boelé, L.A.

Limmen, 30 april 2016 Vandaag de wedstrijd tegen laagvlieger Schoten B1. Limmen begon goed aan de wedstrijd en legde een paar mooie aanvallen op de mat. Helaas werd en ze allemaal afgevlagd voor buitenspel, waarbij in zeker één geval de meningen verdeeld waren of dit wel klopte. Schoten speelde flink fysiek en hanteerde de lange bal. Limmen liet zich meeslepen in het hotse knots voetbal en het niveau zakte naar een bedenkelijk peil. Het werd er niet beter op toen Schoten uit een lange haal wat onverwacht op een 0-1 voorsprong kwam. Na rust ging Limmen op zoek naar de gelijkmaker. Het positiespel van Limmen was veel beter dan dat van de tegenstanders en de druk werd opgevoerd. Toch had Limmen een penalty nodig (na een handsbal van een verdediger) om gelijk te maken. De pingel werd door Cody tot doelpunt gepromoveerd. Zowel Limmen als Schoten gooiden er nog een tandje bij. Limmen vooral voetballend en Schoten door middel van een aantal forse overtredingen waarmee zij het spel van Limmen probeerden te ontregelen. Dit lukte bijna tot een pass van Quentin bij Joeri terecht kwam. Hij schoot via de rug van een tegenstander de bal over de uitstekende keeper in het netje. Met nog 3 minuten te spelen waren de 3 punten voor Limmen. Volgende week de laatste wedstrijd tegen Velsen. Het gaat nergens meer over maar laat de mee reizende supporters nog één keer genieten van een leuke pot voetbal.