Limmen wint spannende pot

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 02

26 september 2015 13:00

Ger Duykersloot

Limmen, 26 september 2015  Vandaag de wedstrijd tegen DEM B2 en de laatkomers hadden pech. Limmen begon niet aan de wedstrijd en DEM wel, dit werd met een mooie aanval direct afgestraft. Hierna was Limmen wel bij de les en ging direct in de tegen aanval. Een voorzet van Thijs werd door Wesley tegen de keeper aangeschoten en de zeer attente Jos schoot de terug springende bal in het netje. 1 minuut en 36 seconden op het score bord, stand 1-1, dat beloofde wat. Wat volgde was een snelle wedstrijd met 2 technische ploegen die vol op de aanval speelden, met kansen over en weer. Stan kreeg tot 2 keer aan toe een tegenstander op zich af maar met evenzoveel schitterende reflexen hield hij zijn doel schoon. Door zich heel goed op te stellen en met behulp van zijn uitschuifbare benen was Joeri een plaag voor de aanvallers van DEM. Limmen viel ook aan en er volgden een flink aantal kansen, het oprukken van Cody en Leon aan de zijkanten en het doorschuiven van Ron zorgde voor druk op de tegenstanders waar zij het best wel lastig mee hadden. Uit een dieptepass van Ron kwam Thijs vrij voor de keeper, helaas wachtte hij net even te lang met schieten. Jos zette met een schitterende sleep beweging 3 tegenstanders voor schut. Zijn voorzet werd door de zich aanbiedende Boris goed ingeschoten, maar smoorde in de enorme kluwen verdedigers. Er volgde nog een paar scrimmages voor het doel van DEM maar de rust werd bereikt met een 1-1 stand. De 2e helft had weer een vliegende start. Ron soleerde op schitterende wijze om de DEM verdediging heen en speelde strak in op de sprintende Dirk, die geen moeite had om de 2-1 in de touwen te schieten. Hierna kreeg DEM een veld overwicht en was Limmen levensgevaarlijk in de counter. De zeer sterk spelend Jaap ging op het vijandelijke doel af en leverde een briljante lob af, helaas ketste de bal via de lat het veld weer in. Leon denderde door de verdediging heen, maar kwam een teenlengte te kort om de veilige 3-1 in de touwen te knallen. De wedstrijd bleef snel en heel spannend en ook Arthur kreeg weer wat speel minuten na zijn blessure. De billen bleven tegen elkaar tot de laatste seconde. Jongens, heerlijk wedstrijd om naar te kijken en een lekkere drie punter voor het harde werken, ga zo door. Volgende week naar Nieuw Vennep.

Nog even een dienstmededeling:
Na goed overleg een aantal weken geleden, heeft Nancy een vlaggen schema in elkaar gezet. Hieronder kan je vinden, wanneer je aan de beurt bent.

Vlagschema B1:
Naam: Vader: Wedstrijd: Datum Wedstrijd: Datum Wedstrijd: Datum
Boris Peter Limmen-Velsen 12-sep-15 Limmen-Zaanlandia 5-dec-15 Velsen-Limmen 7-mei-16
Quentin Bert Zaanlandia-Limmen 19-sep-15 DEM-Limmen 13-feb-16
Stan Henny Limmen-DEM 26-sep-15 Limmen-VVC 20-feb-16
Thijs Jeroen VVC-Limmen 3-okt-15 HBC-Limmen 5-mrt-16
Ron Gerard Limmen-HBC 10-okt-15 Limmen-Hercules 12-mrt-16
Joeri Frank Hercules-Limmen 17-okt-15 WSV-Limmen 19-mrt-16
Job Karel Limmen-WSV 31-okt-15 Limmen-ADO 2-apr-16
Rens Rob ADO-Limmen 7-nov-15 EDO-Limmen 9-apr-16
Jaap Rik Limmen-EDO ######## Limmen-Castricum 16-apr-16
Cody Paul Schoten-Limmen 5-sep-15 Castricum-Limmen ######## Limmen-Schoten 30-apr-16