21 maart 2015 vv Limmen C1 – ZOB C1

21 maart 2015 13:00

Lundgren, J.

21 maart 2015 vv Limmen C1 – ZOB C1

In Limmen is de lente van 2015 goed begonnen. Jesse Glorie, Job Min en Stijn Bakker gingen voorop in de strijd om met hun team 3 belangrijke punten te verkrijgen.

Op het A-veld mochten de spelers van C1 hun wedstrijd voetballen onder leiding van scheidsrechter de heer Lundgren. Het zou een beladen wedstrijd worden omdat Limmen en ZOB gingen strijden om de rode lantaarn. In de Beemster werd het 2 – 1 voor ZOB. Ook toen liepen de gemoederen soms hoog op. Vandaag was dat opnieuw. De vele supporters van beide kampen lieten zich regelmatig luidruchtig horen al ging dat niet verder dan een woord als “pannenkoek”. Dit is niet nodig natuurlijk. Ook bepaalde spelers gaan niet vrij uit. Helaas hebben blijkbaar een aantal spelers/speelsters een beperkte vocabulaire. De ziektes die elkaar werden toegewenst horen echt niet bij het voetbal. Erg jammer en ik moet zeggen dat de scheidsrechter nog mild was met het bestraffen van deze spelers/speelsters.

Om 13:00u ging de wedstrijd van start met Job als centrale middenvelder en Dani van Halderen als laatste man. De eerste 10 minuten kwam Limmen zenuwachtig over. Slordig in de omschakeling en de passes, maar omdat Limmen gretig was, kreeg ZOB geen tijd om de bal te controleren en kon Limmen de aanval overnemen. Het tweede deel van de eerste helft was volledig voor Limmen. Kans na kans kreeg Limmen om een doelpunt te maken. Pas in de 27e minuut kan Limmen de 1 – 0 op het bord zetten. Limmen mocht een hoekschop nemen via Kalu van der Steen. De afvallende bal kwam opnieuw voor de voeten van Kalu die vanaf links hoog in de korte hoek de bal in het doel schoot.

Limmen zet door. In deze fase van de wedstrijd had Limmen letterlijk en figuurlijk de wind in de rug. In de 30e minuut werd een bal diep gegeven door Kalu op Mika Miettinen. De hoge stuit kreeg Mika goed onder controle tussen twee verdedigers van ZOB. Met een dropkick schoot hij op het doel en liet de keeper van ZOB kansloos 2 – 0.

Hoewel er kansen waren ging Limmen met een 2-0 voorsprong de rust in.

De tweede helft bleef spannend omdat deze net 5 minuten oud was toen ZOB de 2-1 op het bord liet zetten. Beide teams kregen kansen om een doelpunt te maken. Gelukkig voor Limmen was keeper Steven Bakker steeds het slot op de deur.

Na 70 minuten en een paar gele kaarten was de eindstand 2 – 1 voor Limmen. De leiders Maarten Admiraal en Roland Duin staken de handen in de lucht toen de scheidsrechter voor de laatste maal floot. Een prima resultaat waardoor Limmen een plek op de ranglijst is gestegen. De rode lantaarn is nu voor ZOB.

De aankomende weken komen wederom belangrijke wedstrijden met tegenstanders als De Foresters, Den Helder en HSV.