7 maart 2015 Bloemendaal C1 - VV Limmen C1

7 maart 2015 10:00

Jacobs, L.A.

7 maart 2015 Bloemendaal C1 -  VV Limmen C1

Limmen gaat strijdend ten onder in een mooie wedstrijd waar alles in zat. Doelpunten, emotie, gele kaarten, juichen en teleurstelling. Toch hebben de supporters genoten van de inzet en de strijd wat er door C1 werd geleverd.

Op het overvolle sportpark in Bloemendaal was geen parkeerplaats meer aanwezig. Dus werden de spelers voor de poort afgezet en konden de bestuurders ergens een parkeerplaats zoeken. Oom agent was ook al aanwezig om een zaterdag van een voetbal supporter te bederven. Maar ja regels zijn regels. Volgend jaar gaat Limmen op de fiets of net als sommige amazones op een knol.

Om 10:05u de aftrap van Bloemendaal tegen Limmen. Direct werd er de beuk in gegooid door Limmen. Job Min en Jesse Glorie lieten merken dat zij aanwezig waren. Aktie geeft reactie en nummer negen van Bloemendaal kreeg bij zijn reactie een terechte gele kaart.

In de 15 minuut een mooie combinatie tussen Arthur Gonzalez Martinez en Thomas van Dijk. Op z’n 25 meter van het doel van Bloemendaal eindigt deze aanval door een overtreding van Bloemendaal op Thomas. De goed spelende Stijn Bakker nam plaats achter de bal om daarna een perfecte vrije trap te nemen en de bal achter de keeper te schieten, 0 – 1.

Limmen bleef geconcentreerd en scherp spelen. In de 20e minuut heeft Jacco de Jong een kans om op het doel te schieten. Hij neemt alleen de beslissing om de combinatie aan te gaan waardoor de kans verdampt.

In de 24e minuut een grote kans op de 0 – 2. Thomas draaide goed weg bij zijn directe tegenstander en kwam daarna één op één voor de keeper. Pech voor Limmen, de keeper wist het schot van Thomas te keren.

De tweede helft was nog maar net begonnen of het werd 1 – 1. Limmen was ongelukkig in de verdediging. Jammer natuurlijk dat bij een slippertje het direct een tegendoelpunt is, maar vandaag was het wel heel zuur. Limmen had moeite om deze tegenslag te verwerken en de wedstrijd was volledig gekanteld. 12e minuut helaas de 2 -1 en in de 28e minuut de 3 – 1. Na z’n goede eerste helft en dan zoveel pech in de tweede helft. In de 29e minuut krijgt Limmen net over de middenlijn een vrijetrap. Bjorn Valkering bracht de bal prima hoog voor in het strafschopgebied. De scheidsrechter constateerde een overtreding en gaf Limmen een strafschop. Nino Peemen had de moet om deze te nemen. Ondanks dat de penalty-stip iets was verschoven schoot hij de bal resoluut binnen, 3 – 2.

Limmen gaf de resterende minuten nog vol gas maar het mocht niet meer lukken om nog een puntje mee naar Limmen te nemen.

Ik heb veel inzet en strijd gezien. Klasse Isa en haar mannen. Volgende week thuis tegen ZOB. Een belangrijke wedstrijd waar 3 punten in Limmen moeten blijven. Hierbij nodigen wij de supporters van Limmen van harte uit om C1 te komen steunen.