7 februari 2015 Pancratius C1 - VV Limmen C1

7 februari 2015 13:00

Breebaart, F.

7 februari 2015 Pancratius C1 -  VV Limmen C1

Eindelijk was de winterstop voorbij. Gelukkig heeft onze C1 een aantal oefenwedstrijden mogen spelen. De uitslagen waren niet helemaal top maar onze coaches zagen positieve dingen. Het fysieke verschil met tegenstanders is dit jaar groot.

Pancratius C1 uit Badhoevedorp is z’n  team dat fysiek sterk is. Wij als Limmen moeten dan top en slim zijn om een kans te maken. Zou 7 februari 2015 een bijzondere dag worden? Voor Mike Schouten wel hij vierde vandaag zijn geboorte dag. Volgens de bookmakers zou Mike vandaag een doelpunt gaan maken.

Tegen Jong Holland deed de verdediging van Limmen het zeer verdienstelijk zonder laatste man Job Min. Hij was vorige week door de griep geveld. Gelukkig was Job deze week weer aanwezig en de supporters waren het erover eens dat mogelijk Job wel eens zou kunnen doorschuiven naar het middenveld. De coaches Maarten en Ronald hadden andere plannen. Job kreeg zijn vertrouwde plek in de achterhoede toe bedeeld.

Als om 13.05 uur de aftrap wordt genomen blijkt dat Pancratius gretig is en Limmen weinig tijd gunt om een bal aan te nemen. De druk op onze verdediging is vanaf de eerste minuut groot. Limmen is te passief en anticipeert steeds op de beweging van de tegenstander en dat is dodelijk.

In de 15e minuut werd er op links niet gereageerd op een afvallende bal. Een speler van Pancratius hield hiermee wel rekening. De afvallende bal bij de tweede paal schoot hij hard op het doel. Keeper Steven Bakker was kansloos, 1 - 0.

Als Limmen van de schrik is bekomen weten wij twee keer voor het doel van Pancratius te komen. Arthus Gonzalez Martinez ziet zijn schot geblokt worden en Jacco de Jong sluit op de goed uit zijn doel gekomen keeper van Pancratius.

In de 30e minuut gaat Limmen in de fout. Tijdens op het oog simpele situatie om de bal op de keeper terug te spelen verslikt de verdediger van Limmen en laat hij de bal door de spits van Pancratius eenvoudig afpakken en scoren, 2 -0. Dit is jammer natuurlijk net voor rust.

De tweede helft lied eenzelfde beeld zien. Op het middenveld verloor Limmen te vaak de bal en bij het opbouwen vanuit de achterhoede werd de voorhoede niet bereikt. De aansluiting van het middenveld was vandaag onvoldoende. Het 5 – 4 – 1 systeem zou een oplossing kunnen zijn of twee potige middenvelders zoals een Job en Jesse. Maar deze stuurman houdt het maar bij het schrijven van een verslag. De einduitslag werd 4 – 0. Een terechte overwinning voor Pancratius. Deze week weer lekker trainen. Jullie inzet is uitstekend en de sfeer is goed. De volgende wedstrijd uit tegen Always Forward. Dit is een tegenstander waar mogelijkheden liggen.