Limmen wint van medekoploper Zaanlandia 2-0.

Limmen 1 (zon)

Zaanlandia 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

1 februari 2015 14:00

Brandt, S.

Voor beide ploegen was het afgelopen zondag een belangrijke dag. Voor Limmen de een  kans om bij winst weer naar boven te kijken en voor koploper Zaanlandia om na 2 nederlagen weer het goede gevoel terug te krijgen en de aansluiting met medekoploper Kolping-Boys waar vorige week van was verloren niet te verliezen. De wedstrijd startte hoopvol met in de eerste drie minuten twee mogelijkheden voor Limmen en een voor de bezoekers uit Zaandam, maar de scherpte ontbrak bij de beide voorhoeden, iets wat we de gehele wedstrijd terug zouden zien. Vooral Paul Zeeman had in de eerste helft  met iets meer overtuiging de score voor Limmen kunnen openen. Nu bleef het na een aan beide kanten wat rommelig spel, tot aan de rust 0-0. De tweede helft ging Limmen richting de eigenaanhang spelen, meestal geeft ze dat wat extra, toch hadden ze in de 49 minuut de hulp van de verdediging van Zaanlandia nodig om tot scoren te komen. Een grote communicatiefout tussen de laatste man en de keeper van Zaanlandia kreeg Jim Ruiter een niet te missen kans en hij wist deze dan ook te benutten. 1-0 voor de thuisclub en gezien het spelbeeld niet geheel onverdiend. Na dit doelpunt ging Limmen iets meer verdedigend voetballen om zo ruimte te creëren voor de snelle spitsen. Dit spelletje ligt Limmen goed en de 2 spitsen wisten 4 verdedigers van Zaanlandia achterin te houden. Hierdoor leek het dat Zaanlandia een overwicht had maar ze konden alleen met afstandsschoten en corners gevaarlijk worden. Op deze schoten had keeper Randy Scheerman steeds een passend antwoord en groeide zo uit tot man off the match. Voorin  bleef Limmen zoeken naar de ruimte en na een goed uitgespeelde aanval was het topscoorder Jan Welboren die de 2-0 achter de keeper van Zaanlandia schoof. De wedstrijd was gespeeld. Zaanlandia ging nog wel opzoek naar de aansluitingstreffer maar het was Limmen wat de beste mogelijkheden kreeg. Vooral het schot van invaller Stan Donker had na uitstekend voorbereidend werk van Jan Welboren meer verdiend. Na 93 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter Brandt uit de Wormer af. Limmen had zijn gewenste overwinning en kan weer met een schuin oog naar boven kijken. Volgende wedstrijd is komende zondag uit bij Kolping-Boys, voor Limmen een 2e kans om de koploper te verslaan.