6 december 2014 VV Limmen C1 – AVV SDZ C1

6 december 2014 13:00

Kuijer, J.J.

6 december 2014 VV Limmen C1 – AVV SDZ C1

Limmen C1 pakt de volle winst dankzij the man off the match “Arthur Gonzalez Martinez” die een fantastisch doelpunt maakte.

Dat het een moeilijk seizoen is voor de spelers van C1 dat is bekend. Er wordt goed getraind, ze zijn enthousiast en willen graag. In sommige wedstrijden ontbreekt soms het geluk en er zijn tegenstanders die fysiek sterker zijn.

De trainers Maarten en Roland laten de raderen draaien om de spelers op de juiste positie te zetten. Vandaag werden Job Min, Kalu van der Steen, Bjorn Valkering en Thomas van Dijk in de as opgesteld. Kalu en Bjorn waren het dynamische middenveld die in een ruit speelde met Isa Hollenberg en Mike Schouten. Door deze manier van spelen geeft Limmen bij verdedigen extra ondersteuning aan de verdediging en bij de aanval meer druk naar voren. De flanken werden uitstekend gedekt door Dennis Krook, Jesse Glorie en Stijn Bakker.

De tegenstander van vandaag is AVV-SDZ uit Amsterdam. SDZ staat voor Samenspel Doet Zegevieren en is een vereniging met een lange traditie. Over 6 jaar bestaat deze vereniging 100 jaar.

SDZ mocht vandaag de aftrap nemen voor het begin van de wedstrijd Limmen C1 tegen SDZ C1. Binnen 5 minuten had Limmen de bal al in het netje van SDZ. Jacco de Jong ontving net over de middenlijn de bal en ging de sprint aan met zijn directe tegenstander. Deze won hij en ook speelde hij de laatste man voorbij om daarna op de rand van de 16 de bal over te spelen op Thomas. Thomas controleerde de bal goed en legde deze af op de vrijstaande Isa. Isa bedacht zich geen moment en plaatste de bal uitstekend tussen de palen, 1 – 0.

Het verloop van de eerste helft ging gelijk op. SDZ heeft een fysiek sterke spits die een goed schot in de benen heeft. Voor Limmen belangrijk om het schot op doel te voorkomen.

De vele supporters genoten van het spel en het mooie weer. Windstil en een waterig zonnetje. In de 60e minuut krijgt SDZ een vrije trap. Veel spelers staan tussen de bal en onze keeper Steven Bakker. Hierdoor werd het zicht grotendeels ontnomen als de spits van SDZ uitstekend de bal in de hoek schiet. Deze bal is onhoudbaar voor Steven, 1 – 1.

In de 66 minuut geeft Mika Miettinen een perfecte cross bal op Arthur. Arthur nam deze bal perfect aan en weet met een verwoestend schot diagonaal de bal in de kruising te schieten. Loep zuiver is dit schot en leverde Limmen de belangrijke 3 punten op.

De formatie van Maarten en Ronald moest de laatste minuten wel alle zeilen bij zetten maar het lukte. Isa en haar mannen jullie hebben hard gewerkt, klasse.