14 november 2014 VV Limmen C1 – WSV’30l C1

15 november 2014 13:00

Thijs Groot

14 november 2014 VV Limmen C1 – WSV’30l C1

Dit was z’n zaterdag dat je bij je zelf denkt het is wel lekker om even buiten een frisse neus te halen. Na de hevige regen van vrijdagavond op zaterdagmorgen was het om 13:00u zaterdagmiddag gewoon windstil. Gelukkig werd er gevoetbald op sportpark Dampegheest. Naast dat er gevoetbald werd , werd er ook hard gewerkt door de organisatie “Ik hou van Holland”. De kantine werd door dit enthousiaste team vrijwilligers compleet verbouwd tot een arena voor het gevecht tussen de mannen en de vrouwen. Blijkbaar wist Hilversum er vanaf want op het A-veld werden TV-opnames gemaakt. Kunnen zij direct ons Limmerse “Linda de Mol” op de film zetten.

Deze TV-ploeg van SBS6 was aanwezig om de oranje leeuwen van de D1 op beeld te zetten. Deze talenten zijn gekoppeld aan het grote oranje dat zondagavond een wedstrijdje mag spelen voor onze Guus Geluk. Via deze weg wenst de vvLimmen Guus en zijn mannen succes.

Om 13:00u werd afgetrapt voor een oefenwedstrijd tegen WSV ’30 C1. Het was een echte oefenwedstrijd. Er werd door onze coaches veelvuldig gewisseld en diverse spelers werden op een andere positie gezet. Het middenveld blijft voor onze C1 een aandachtspunt. Kalu van der Steen speelde goed de eerste helft door agressief  en kost te verdedigen op het middenveld. De tweede helft had Limmen het moeilijk om controle over de wedstrijd te houden. Vaak liepen de combinaties dood door een verkeerde pass. Maar de supporters, het waren er weer tientallen, zagen ook mooie combinaties. Dus dat geeft vertrouwen.

Het hoogtepunt voor Limmen was in de 16e minuut. Als Mike Schouten een prachtige voorzet geeft op Thomas van Dijk.  Onze spits hield goed zijn lichaam tussen de verdediger en de bal. Met een fraaie stuit gaat de bal in het doel van WSV’30, 1 – 0. Hoewel limmen probeerde om de 2 – 0 te maken konden de bezoekers profiteren van een slordigheidje en de eindstand op 1 – 1 zetten.

Volgende week richting Den Helder. Als het meezit kan deze supporter nog net de tweede helft komen bekijken. Jullie in ieder geval heel veel suc6.