8 november 2014 VV Limmen C1 – De Foresters C1

8 november 2014 14:45

Hoekman, B.C.

8 november 2014 VV Limmen C1 – De Foresters C1

Onze tegenstander de Foresters uit Heiloo kwam vanmiddag met groten getallen op de fiets naar ons mooie dorpje Limmen. Ondanks dat Limmen C1 een slechte seizoensstart kent hebben de limmer supporters er alle vertrouwen in dat Isa en haar mannen hun huid duur zullen verkopen. Trainers Maarten en Roland hebben afgelopen week hun trainingsprogramma speciaal aangepast aan de wedstrijd tegen De Foresters. Naast een fysieke training werd er ook een mentale training gegeven. De harde kern van supporters waren natuurlijk zeer nieuwsgierig wat voor invloed deze haptotherapie zou hebben op onze spelers.

Limmen begon agressief aan de wedstrijd. Scheidrechter Hoekman had zijn handen vol aan deze wedstrijd die door vele ogen werden gezien. Onder andere door succes trainer Sem Wokke. Hij volgt het jeugdvoetbal al jaren bij vvLimmen. In de 10e minuut is het Limmen die hun vliegende start beloond zagen worden. Als Kalu van der Steen Jacco de Jong weet te vinden. Jacco controleerde de bal uitstekend en koelbloedig weet hij de tegenstander uit te spelen en de keeper te verrassen 1 – 0.

Nadat het eerste deel van de 1e helft voor Limmen was, had De Foresters een ligt overwicht over de het tweede deel. Gelukkig voor Limmen gaan wij met een voorsprong de kantine in voor een natje en een droogje.

In de tweede helft speelde Limmen tegen wind. Of dit een oorzaak was weet ik niet maar Limmen was totaal de grip kwijt op het middenveld. Dankzij uitstekend verdedigingswerk van Stijn Bakker, Nino Peemen, Job Min en Jesse Glorie wist Limmen het achter dicht te houden. Dit tot ergernis van de tegenstander. Mede door het luidruchtige publiek werd De Foresters uit hun ritme gebracht. Toch wordt door Limmen in de 17e minuut een overtreding gemaakt op het middenveld. De Foresters weet met een prachtig genomen vrije trap de bal in het doel van Limmen te schieten, 1 – 1.

Na dit doelpunt is Limmen even het spoor bijster. De supporters zien veel onzuivere passes en lange ballen. De Foresetrs zette Limmen zwaar onder druk en als het tweede doelpunt voor hun uitblijft wordt er met zwaarder geschut gespeeld. Jesse werd tot twee maal aan toe met de bal gelanceerd. Dit leverde zijn directe tegenstander een gele kaart op.

Het laatste kwartier bleef spannend maar er zouden geen grote kansen meer komen dus werd de eindstand na 30 minuten voetbal 1 tegen 1. Voor Limmen een prima resultaat. Met deze inzet en werklust geeft dat vertrouwen voor de volgende wedstrijd.

Hierbij willen wij tevens stilstaan bij de wisseling van onze jeugdvoorzitter. Michel Flurie heeft de hamer overgedragen aan Erik Lute. Michel namens de C-selectie dank voor jouw inzet de afgelopen jaren. Onder jouw voorzitterschap zijn er vele kampioenschappen gevierd. Een mooie die ik mij kan herinneren was het kampioenschap van E1 naar de Hoofdklasse onderleiding van Bas Peters. Voor de toekomst wensen wij Erik veel succes en dat er weer vele kampioenschappen gevierd mogen worden op sportpark Dampegheest.