ME1 in winning mood!

Limmen MO11-1

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

8 november 2014 10:30

Na de spannende overwinning van afgelopen week begon de week voor onze kanjers deze week gelijk goed

Afgelopen Woensdag kregen we vanuit de medische staf te horen dat Michelle per direct de trainingen weer zal hervatten na een vervelende blessure en waarschijnlijk over 2 weken weer wedstrijd minuten kan gaan maken.

Ik heb begrepen dat ze afgelopen week de eerste trainingsminuten al heeft gemaakt en dat ze bij haar aantreden op ons mooie trainingscomplex werd opgevangen door haar zeer blije teamgenoten

Michelle super dat je weer van de partij bent, en dank je wel voor je aanmoedigingen en steun langs de lijn in de afgelopen periode.

Voor vandaag stond de kraker uit tegen vv  Schagen op het programma. Limmen en Schagen staan qua punten precies gelijk  op de 6e plek, alleen het doelsaldo van Limmen is beter. Belooft een spannende Zaterdag te worden.

Tijdens het verzamelen viel me 2 dingen gelijk al op:

1: de zon scheen weer !!! (lijkt wel standaard te zijn als onze toppers moeten spelen, we spreken over 8 November)

2: iedereen was zeer uitgeslapen en opgewekt.

Ik denk persoonlijk dat dit door het tijdstip kwam, want laten we eerlijk zijn 09:15 uur vertrekken is wel een hele grote luxe.

Na het toekennen van de plaatsen in de auto’s en het uitzwaaien van de wederom grote supporters aantallen vertrokken we richting Schagen.

Bij aankomst in Schagen namen de “stand in coaches” (Wendy was helaas verhinderd) Nicole en Susana de selectie mee de kleedkamers in.  Na een pep-talk van de beide trainers Dick en Paul werd de opstelling door genomen.

Omdat Joyce helaas verhinderd was, was het even puzzelen (iedereen krijgt al aardig een vaste waarde en plek) maar de (wed) strijd kon aanvangen.

Met Do als vaste sluitpost, recht voor haar Lizzy, rechts achter Sara en links Sanne was de achterhoede weer pot dicht.

Voorin Nora op links, Fré in de spits en met Ruth op rechts konden we zeker zijn van een sterke opstelling als aanvallers, Alissa begon in de wissel.

Voor de aftrap deelde de trainer coach van Schagen al mee zwaar onder de indruk te zijn van jullie prestaties tot nu toe (er wordt blijkbaar over jullie gesproken!!) en hij hoopte een mooie pot voetbal te kunnen zien.

Nou dit gebeurde, met in de eerste helft volle wind (en zon) tegen wisten jullie goede kansen te creëren, maar ik moet eerlijk zijn dit wist Schagen ook voor elkaar te krijgen

Omdat we uit speelde was het vanuit de supporters club rustiger dan normaal , maar wat schetste onze verbazing: na 10 minuten spelen stonden er wederom div. ouders en opa’s en oma’s jullie aan te moedigen.  SUPER!!

Na ongeveer 12 minuten spelen wist Ruth na een zeer mooie aanval de punt van haar schoen tegen de bal te krijgen en de keeper van de tegenpartij was totaal verast. 0 - 1

Iedereen kon zien dat Schagen het hierbij niet liet zitten en ze kozen vol voor de aanval. Met de wind in hun rug wisten ze de ballen meer voor het doel te krijgen waardoor ze al meer kans kregen om te schieten.

Na een lange bal van achteren wist 1 van de aanvallers van Schagen de bal in 1 x te raken, en per abuis kwam deze bal op de arm van Sanne. Penalty.

Bij het klaar leggen van de bal door de scheids zagen we Do (overigens super gecoacht door haar vader) een beetje zenuwachtig op de doellijn staan, maar wat Do na het nemen van de penalty deed was onbeschrijfelijk.  Ze stopte het harde schot in 1 keer en nam de bal daarna vol op haar pantoffel !! weg gevaar. Na nog wat aanvallen heen en weer floot de scheids af, tijd voor limonade.

Omdat er sommige ouders helaas verhinderd waren bleef mijn telefoon trillen want iedereen wilde graag de tussenstand weten.(groep app)

In de 2e helft was al vrij snel duidelijk dat zowel de wind als de winning mood van onze meiden zo in het voordeel was, dat de tegenpartij kon proberen wat ze wilde, de punten moesten en zouden mee naar Limmen

Na een schitterende 2 – 0 van Nora zagen we Schagen nog wel wat aanvallen opstarten maar onze achterhoede en keeper waren zo koelbloedig. Hier was (bijna) niet door heen te komen

De doelkansen die er waren wist Do zo fantastisch te keren dat het voor de tegenpartij bijna niet leuk meer was. (complimenten Do, wat stond jij fantastisch te keepen vandaag)