1 november 2014 ZOB C1 tegen VV Limmen C1

1 november 2014 10:15

Verburg, D.

1 november 2014 ZOB C1 tegen VV Limmen C1

De Spelers, de trainers en de supporters gingen zaterdagmorgen met een lente gevoel de reis maken naar de Beemster. Want in november de zonnebril op de neus en sommige met een korte broek en blote armen een wedstrijd bekijken. De wereld is een beetje van slag, maar wel lekker.

In de schoon gewassen shirts mocht onze C1 het kunstgrasveld betreden van ZuidOostBeemster (ZOB). Na het eerste fluitsignaal kwam Limmen goed uit de start blokken. Limmen was goed bij de wekker en er werd strijd geleverd. Het middenveld stond goed met Isa Hollenberg, Mike Schouten en Bjorn Valkering. Hoewel de eerste grote kans voor ZOB was werd in de 7e minuut geschort door vvLimmen.

De goed spelende Thomas van Dijk zette druk op zijn directe tegenstander en wist de bal te veroveren. Ondanks twee tegenstanders weet Thomas Jacco de Jong op links te bereiken. Met één beweging gaat Jacco buitenom zijn tegenstander en schiet de bal laag over de grond voor het doel. Mika Miettinen loopt op rechts goed mee en kan eenvoudig de bal het doel inlopen, 0 – 1.

Limmen is vandaag scherp en probeert de wedstrijd al voor de rust te beslissen door opzoek te gaan naar een tweede doelpunt. In de 10e minuut mag Mike een vrije trap nemen op een mooie plek. Hellaas een makkelijke prooi voor de keeper van ZOB. Ook Bjorn krijgt de kans om de 0 – 2 uit een vrije trap binnen te schieten. De bal gaat net over het doel.

In de 17e minuut werd het uit het niets 1 -1. Blijkbaar was de concentratie even weg en dan worden er onnodig foutjes gemaakt. Een leer momentje zullen wij maar schrijven.

In de 33e minuut werd Thomas binnen de 16 meter naar de grond getrokken. Voor iedereen een 100% pingel. Toch dacht scheidsrechter Verburg daar anders over. Zonder twijfel werd de bal door hem op de rand van het strafschopgebied gelegd.  Einde discussie en de vrije trap leverde Limmen niets op. Dus gingen wij de rust in met een 1 – 1 stand.

Tweede helft zou Limmen een versnelling hoger gaan spelen. Helaas kreeg wij al na 3 minuten een zware domper te verwerken. Van grote afstand mag ZOB een afvallende bal met een boogbal op ons doel schieten. Keeper Steven Bakker was totaal verrast en kon deze bal niet tegen houden, 2 – 1.

Limmen rechte de rug en ging met 100% inzet opzoek naar de gelijkmaker. In de 5e minuut kreeg Jacco al de grote kans op 2 – 2, door alleen voor de keeper te komen. Helaas schoot hij op de keeper van ZOB.

In de 25e minuut ziet Sam Tomasi zijn doelpunt afgekeurd worden als gevolg van vermeend buitenspel. De limmer supporters zijn het niet eens met deze beslissing, maar ja de wedstrijdleiding heeft altijd gelijk.

Vlak voor het eindsignaal ziet Kalu van der Steen met zijn inzet de bal tegen de lat komen. Dat is natuurlijk vette pech en laat Limmen met lege handen naar huis gaan.

Ondanks het verlies heeft deze supporter genoten van jullie inzet en strijd. Als jullie gezamenlijk deze mentaliteit blijven tonen om met elkaar de schouders er onder te zetten dan zullen er zeker meer punten naar Limmen. Deze week weer lekker trainen voor de kraker thuis tegen de Foresters.