11 oktober 2014 SVW’27 C1 tegen VV Limmen C1

11 oktober 2014 13:00

Wildschut, D.

11 oktober 2014 SVW’27 C1 tegen VV Limmen C1

Dat Limmen C1 hoofdklasse speelt is duidelijk. De tegenstanders zijn van een hoog niveau. Vandaag door het uitblijven van de aansluitingstreffer krijgt de wedstrijd een geheel ander score verloop.

Onze C1 mocht zaterdagmiddag om 13:00u aantreden in Heerhugowaard op Sportpark De Kabel. Ondanks een prima voetbalweertje werd er maar één wedstrijd gespeeld. Een kraker op papier. Vorig seizoen wist Limmen D1 de zwaar bevochten overwinning mee naar Limmen te nemen, door verder te gaan in de KNVB-beker competitie. Het toen behaalde resultaat is geschiedenis dus SVW kon vandaag revanche nemen.

Nadat de goed fluitende scheidsrechter Wildschut alles had gecontroleerd werd om 13:15u de aftrap genomen. Limmen wist het eerste kwartier SVW onder druk te zetten door al prima vooruit te storen. Job Min was goed aan het coachen naar zijn mede verdedigers Stijn Bakker, Nino Peemen en Davey Piepers. Door het spel compact te houden bleef Limmen  georganiseerd storen en liep SVW steeds meer achteruit. Wel bleven de snelle counters van SVW gevaarlijk. Zo kreeg SVW in de 17e minuut een dot van een kans. Messchep kwam een voorzet van rechts precies tussen twee aanvalles van SVW. Gelukkig pareerde onze keeper Steven Bakker uitstekend de inzet van SVW.

In de 34e minuut werd Jop Min ongelukkig geblokt net over de middenlijn. Op karakter strompelde hij zich terug richting de verdediging. De daarop volgende aanval was een scrimmage waarbij de verdediging van Limmen net een teen te kort kwam en SVW de 1 – 0 maakte.

De aftrap werd nog wel genomen maar het was daarna direct rust. Na rust nam Limmen direct het initiatief en mocht Mika Miettinen vanaf rechts aanleggen om de gelijkmaker binnen te schieten. Met een boogbal probeerde hij de bal bij de tweede paal binnen te schieten. Of dit een doelpoging was of dat het een voorzet was op Thomas van Dijk kan deze supporter niet beoordelen. Helaas stond Limmer spits Thomas buitenspel en werd het doelpunt afgekeurd. De daarop genomen vrijtrap was dodelijk voor Limmen. Via rechts scoorde SVW de 2 – 0.

Limmen was even van slag en in de 7e minuut zagen wij een fantastisch doelpunt van de rechtsbuiten van SVW. In een duel met Dennis Krook schoot de speler in groen met zwart, stijf in de kruising van het doel. Keeper Steven was kansloos.

Na dit doelpunt was de geest weg uit ons C1. SVW kon vrijuit voetballen en wist de score op te voeren tot 6 – 0. SVW een terechte winnaar maar het was voor onze jonge spelers een leerzame wedstrijd. Zeker in de eerste helft is er met veel passie en inzet samen hard gewerkt om het SVW moeilijk te maken. Na de 3 – 0 was het voor Limmen gedaan. Helaas de volgende wedstrijd beter.

Zondag hebben jullie een toernooi en volgende week zaterdag een vrij weekend. Allemaal een fijne vakantie.