Dames 1 pakt verdiende overwinning tegen Winkel

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

12 oktober 2014 12:00

Petten, H.P.

Vanmiddag stond op ons eigen Dampegheest de derde thuiswedstrijd van de competitie op het programma. Tegenstander was Winkel Vr 1. Pupil van de week was Kayleigh Visser. Zij gaf Limmen het goede voorbeeld door haar rush naar het doel van Winkel koelbloedig binnen te schieten.

Limmen begon in tegenstelling tot de afgelopen wedstrijden dit keer direct scherp aan de wedstrijd. Dit resulteerde al in de 5e minuut tot de openingstreffer van Esther. Het was Rosa die op links haar tegenstandster voorbij snelde en een voorzet gaf. Deze werd in eerste instantie nog gemist door Cindy, maar de goed meegekomen Esther kon vanaf de rand van de zestien goed binnen schieten. 1-0.
Deze snelle goal gaf Limmen het zelfvertrouwen dat de laatste weken steeds leek te ontbreken. Achterin leken Chantal, Arja, Manon en Suus alle duels van hun tegenstanders te winnen. Op het midden streden Esther, Sanne en Yvon voor iedere meter en voorin loerden Silvie, Rosa en Cindy met hun snelheid op gevaarlijke uitvallen. En als er al een schot op de Limmer goal kwam stond Simone steeds op de goede plek, om de bal ogenschijnlijk simpel uit de lucht te plukken.
Vlak voor rust was het Rosa die het harde werk van Limmen beloonde met de tweede treffer van de middag. Rosa was de laatste vrouw van Winkel te slim af, kapte haar vervolgens uit en schoof de bal vervolgens met een mooie schuiver in de verre hoek. 2-0.

Het eerste kwartier van de tweede helft zette Winkel meer aan, maar tot echte kansen leidde dit echter niet, omdat Limmen simpelweg steeds goed verdedigde. Na dit kwartier leek Winkel zich al neer te leggen bij een nederlaag, want echt gevaarlijk werden ze niet meer. Bij Limmen kwamen de tweede helft Tamara, Leah en Jacqueline in het veld en ook zij waren hun tegenstander in vele duels de baas. Een kwartier voor tijd was het Leah die de wedstrijd definitief besliste. Na een goede actie aan de linkerkant, kapte ze haar tegenstandster uit en verschalkte ze de keepster in de korte hoek met een strak schot. Na al het blessureleed van de afgelopen 14 maanden moet het genoegen van deze treffer ongetwijfeld als een bevrijding voelen voor haar.

Het laatste kwartier kwam er aan de score geen verandering meer. De wedstrijd van vandaag laat zien dat als je er met z'n allen als team de hele wedstrijd voor blijft knokken, dat er dit seizoen nog vele overwinningen binnengesleept kunnen gaan worden. De komende twee weken is er geen wedstrijdprogramma voor dames 1, dus de volgende drie punten kunnen gepakt worden op 2 november uit bij SV Kadoelen Vr 1.