4 oktober 2014 vvLimmen C1 tegen Always forward C1

4 oktober 2014 13:00

Molenaar, D.

4 oktober 2014 VV Limmen C1 tegen Always Forward C1

Op deze prachtige herfstdag mochten Isa Hollenberg en haar mannen zich tussen de lijnen van het A-veld opstellen voor de wedstrijd tegen de nummer 1 van deze competitie. Als wij voorafgaande aan deze wedstrijd op de ranglijst kijken dan doet het ons een beetje pijn aan de ogen. Limmen heeft de rode lantaarn in handen. Dat dit maar tijdelijk is daar zijn de supporters van Limmen het over eens.

De spelers van de C-selectie trainen onderleiding van Maarten en Roland goed. De trainingsarbeid is uitstekend evenals de opkomst. Daarom hebben de trainers er alle vertrouwen in dat er punten zullen worden gewonen.

Om 13:00u werd onderleiding van de goed fluitende scheidsrechter Molenaar de aftrap genomen.  De eerste 20 minuten waren de spelers uit Hoorn sterker. Dankzij uitstekend verdedigingswerk van de verdedigers Jesse Glorie, Dennis Krook, Job Min, Nino Peemen en keeper Steven Bakker wist Limmen Always Forward van een doelpunt af te houden. Het kraakte maar het lijntje brak niet. Dat is de verdienste van het gehele team want er werd hard gewerkt.

Limmen had in het tweede deel van de eerste helft geluk. Tot twee keer kwam een speler van Forward één op één te staan met Steven. Gelukkig schoot hij aan de goede kant van de paal. Ook schoten zij nog een keer op de paal. Daar tegenover kreeg Limmen weinig kansen de eerste helft dus een ruststand van 0 tegen 0.
Thomas van Dijk speelde een sterke wedstrijd. Met passie zette hij regelmatig een blok. Hierbij ontstond regelmatig een overtreding omdat Forward Thomas probeerde tegen te houden. Bij één van zijn acties raakte Thomas geblesseerd en zou later met een kleine blessure worden gewisseld.

Limmen zette de ingezette lijn van de eerste helft goed door in de tweede helft. Fanatiek werd er steeds de tegenstander onderdruk gezet. De trouwe limmer supporters als Opa (Siem) en Oma (Annie) Hollenberg zagen een paar goed lopende aanvallen.

In de 40e minuut resulteerde dit in het eerste thuis doelpunt van het seizoen. Mike Schouten gaf een cross pass aan Kalu van der Steen. Kalu controleerde goed en gaf een perfecte bal op Mika Miettinen. Mika kwam met zijn loop actie vrij voor de keeper en zonder na te denken schoot hij beheerst laag in de korte hoek, 1 – 0.

In de 50e minuut werd bij Limmen een dubbele wissel toegepast. Davey Piepers kwam binnen de lijnen om wat meer body in de voorhoede te krijgen. Met zijn kaats ballen kreeg Limmen meer ruimte om te voetballen. Zo kreeg Bjön Valkering de ruimte om van afstand te kunnen schieten. Helaas werd dit schot geblokt.

Tweede wissel Jacco de Jong werd gevonden. De eerste keer dat hij langs zijn tegenstander was moest Forward aan de noodrem trekken. Deze overtreding leverde de rechtshalf van Always Forward een gele kaart op.
In de 56e minuut wist Jacco wel zijn tegenstander voor te blijven. Op volle snelheid sprintte hij naar de achterlijn om beheerst de bal voor te trekken op de meegelopen Mike. Mike was koelbloedig en scoorde 2 – 0. Wat een luxe voor Limmen en dat tegen de koploper.

Nog geen 5 minuten later toonde Forward waarom zij bovenaanstaan. Uit een vrije trap schoten zij verwoestend de 2 – 1 binnen. Steven hoorde deze bal alleen maar suizen.

De laatste 10 minuten waren billen knijpen voor Limmen. Gelukkig wisten onze spelers de 3 punten in Limmen te houden en kregen zij luid applaus van de vele supporters. Jullie hebben vandaag hard gewerkt en het resultaat is zoet. De rode lantaarn is overgedragen aan ZOB en dat zien de supporters graag. De supporters kijken nu met een heldere blik naar boven. Nog één week naar school en dan heerlijk een weekje vrij.