Limmen bekert verder na winst op DEM zat. 3-1

1906WB
LIMMEN
tel. 072-5051650

Onder prachtige weersomstandigheden moesten de oranje- witten er slechts één punt uit de wedstrijd weten te slepen. Zonder de geblesseerde Mees Duinmeijer en Mike Schouten en Lasse Karels (de laatsten stonden op de wissel) ging onder leiding van scheidsrechter Snoek de wedstrijd van start om 14.45 uur. De eerste kans was voor Limmen. Een voorzet van Jeroen de Groot kwam bij Jacco de Jong die de bal ineens op de schoen nam maar rakelings over schoot. Al na 20 minuten moest rechtsback Jos Hollenberg zich laten vervangen door Thomas van der Wijk. Uit een prachtig opgezette aanval kwam Kalu van der Steen alleen voor de keeper. In tweede instantie wist hij de bal binnen te werken. Maar enkele minuten later was het weer gelijk. Balverlies op het middenveld en een inschattingsfout van de verdediging. Zo kwam hun spits ook alleen voor keeper Glorie die kansloos was. 1-1.
Toch kwam Limmen weer op voorsprong. Jeroen de Groot speelde zijn man uit. Zijn voorzet kwam bij de inlopende Kalu die met links het doel trof. Bijna werd de hattrick voltooid. De gevaarlijke Kalu wipte de bal net over de keeper maar ook net over de lat. Niet veel later maakte Kalu toch zijn derde goal. In de rebound schoot hij prachtig raak. Na de rust kwam Mike Schouten op de plaats van Sem Admiraal die overigens goed speelde. Ook de jonge Tijn Welgraven speelde een prima pot en werd gewisseld voor Lasse Karels. Limmen controleerde de wedstrijd en afstandsschoten van Sem Winter en Björn Valkering troffen net geen doel. Ook een volley van Jeroen de Groot trof geen doel. Na een vrije trap van Karels schoot Limmen de bal er alsnog in, echter uit buitenspelpositie.  Limmen bleef sterker en Kalu schoot zijn vierde binnen. De scheidsrechter had echter al terecht gefloten vanwege twee koppen tegen elkaar. Een poging van Björn om vanaf de middellijn te scoren ging net niet door. De bal ging vlak naast. Zo bleef de ruststand ook de eindstand en gaat Limmen verder in de beker.
Volgende week gaat het in de competitie om de punten. Op het oude complex van Egmondia moet Limmen tegen de fusieclub vv. Egmond   We gaan u zien toch?