ME1 maakt goede reclame… HALLELUJAH!

Limmen MO11-1

KSV ME2

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

27 september 2014 9:00

Daan Romein

Zaterdagochtend 27 september 2014 – Limmen 9.00 uur Een strakblauwe hemel, de zon volop stralend over sportpark Dampegheest en de dauw nog op de groene grasmat… werkelijk een fantastische entourage om zo eind september als supportersvereniging de meiden van ME1 te mogen zien aantreden tegen de meiden van KSV ME2 uit Heerhugowaard. En wat een feestje werd het….!

Met de zon “tegen” en onder leiding van scheidsrechter Daan Romein werd om 9.00 uur vol enthousiasme begonnen aan de wedstrijd. De meiden wisten zich verzekerd van een betrouwbare sluitpost achter zich, want de inmiddels vaste keeper Do stond weer op doel. Dit gaf de meiden kennelijk zoveel vertrouwen dat vanaf het eerste fluitsignaal volop de aanval werd gezocht. Sara, Joyce, Sanne en Lizzy stonden als verdediging zo’n beetje constant ter hoogte van de middenlijn, waardoor het eerste volle kwartier van de wedstrijd de bal zich uitsluitend op de helft van KSV bevond. Alissa heerste als ‘mid-mid’ en gaf veelvuldig mooie steekpasses op de goed vrijlopende linksbuiten Nora en dan weer op rechtsbuiten Michelle, waarbij Fré en Ruth afwisselend in de spits voor de nodige onrust zorgde voor het Heerhugowaardse doel. In de 5e minuut leidde dit tot een fantastisch schot van Fré waarbij de bal via de binnenkant van de paal achter de keeper van KSV langs rolde maar de lijn nog net niet passeerde… iedereen voelde dat een doelpunt in de lucht hing en dat het een kwestie van tijd zou zijn…..

De afgelopen weken hebben trainer/coaches Wendy, Paul en Dick er tijdens de trainingen op “gehamerd” dat de meiden wat vaker goed moesten doorgaan met de bal aan de voet en zodra zij binnen bereik van het doel zijn, zij genadeloos moesten uithalen…. Dat trainingen niet voor niets zijn bleek nu wel, want zo geschiedde… in de 10e minuut was het Michelle die volgens vorenstaand trainingsconcept de meer dan verdiende openingstreffer scoorde 1 – 0! Ondanks dat KSV kort daarna nog wel de gelijkmaker wist te scoren, was het eigenlijk constant ME1 die het betere van het spel had. KSV werd direct bij iedere uittrap van de keepster flink “onder druk” gezet, waardoor de bal gevaarlijk dicht bij het doel van KSV bleef en tot vele doelkansen leidde. Zo wisten Fré en Ruth nog in de eerste helft de 2 – 1 en 3 – 1 op het scorebord te zetten. In de laatste secondes van de eerste helft mocht KSV nog weliswaar een gevaarlijke corner nemen, maar was het ‘good old’ Do, die haar doel schoon hield.

De tweede helft werd er door alle meiden onverminderd hard gewerkt en volop strijd geleverd. “Stofzuigers” Sara en Sanne hielden achterin de boel op slot waardoor ook zelfs Joyce mee in de aanval kon. Nadat Ruth haar schot door de keepster zag worden gekeerd maar in de rebound onberispelijk de 4 – 1 binnenschoot, was het vervolgens de beurt aan Joyce om de 5 – 1 te noteren. In de 40ste minuut was het rechtsback Lizzy die een fantastische dieptepass gaf op Fré die op haar beurt net als Arjen Robben naar binnen draaide en vernietigend uithaalde en zo met (echt waar!) haar linkerbeen de 6 – 1 maakte. Als bekroning op een grandioze wedstrijd was het kort daarna Ruth die de bal in 1 keer op haar pantoffel nam en met een prachtige volley (en een hattrick) de eindstand op 7 – 1 wist te zetten. Dat scheidsrechter Daan nog geheel conform de spelregels een penalty toekende, was weliswaar terecht maar het sierde de ME1 om de toch al meer dan mooie stand te laten zoals die was.

De afgelopen weken werd enige (sluik)reclame toegepast, maar vandaag was het de ME1 zelf die uitstekende reclame heeft gemaakt voor het meidenvoetbal bij vv Limmen! Alle facetten van het meidenvoetbal tot en met de welbekende “meidengilletjes” aan toe hebben jullie laten zien (en horen)… Super!

Meiden, gefeliciteerd met jullie eerste welverdiende overwinning, waarmee jullie zijn opgeklommen naar een keurige 8e plaats in de competitie! Terecht vierden jullie in de kleedkamer de overwinning en bleef het nog lang onrustig op sportpark Dampegheest…

De supportersvereniging heeft weer enorm genoten en is volgende week bij de uitwedstrijd tegen de girls van Reiger Boys uiteraard weer van de partij!

Erik