Vr1 verliest onnodig van KFC

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

21 september 2014 13:30

Haagsman, J.

Afgelopen zondag speelde Vr1 de tweede uitwedstrijd van het seizoen tegen KFC. Helaas waren Leah en Lotte nog geblesseerd en was Cindy een weekendje weg met haar werk. Omdat Nathalie vanwege d'r zwangerschap niet meedoet en Yvonne vanwege de marathon van Berlijn nog op keep staat, waren het Femke en Kim Groot van de MA1 die vandaag ons uit de brand hielpen. Top meiden!!

Op deze heerlijke zonnige zondag in september mochten we aantreden tegen promovendus KFC, die in de eerste twee wedstrijden van het seizoen twee keurige uitslagen had genoteerd. Dus we wisten dat we aan de bak mochten. Helaas begon Limmen wat slap en ongeconcentreerd aan de wedstrijd. Waar we in de kermiswedstrijd tegen ADO'20 fel en kort op de bal zaten, waren we nu vaak een stapje te laat. Maar buiten een gevaarlijk schot voorlangs kon KFC ook niet echt gevaarlijk worden en hield Yvonne haar doel schoon. Gedurende de wedstrijd vorderde kreeg Limmen meer grip op de wedstrijd en kon het een aantal keer gevaarlijk worden. Rosa zette met een scherp pass Tamara twee keer vrij voor de keepster, maar helaas kon die het net niet laten bollen.

Rond de 35e minuut was het Chantal die vanaf rechtsback opstoomde en met een voorzet de bal in de 16-meter bij Tamara kreeg. Zij legde de bal vervolgens klaar voor Marleen die de bal feilloos in het doel schoot. 1-0 voor Limmen, op dat moment een terechte voorsprong.
Het resterende deel van de eerste helft bleef het een gesapige wedstrijd, zonder echt grote kansen over en weer.

In de rust vertelde trainer Frank dat als we wilde winnen er toch echt een schepje bovenop gedaan moest worden. Het was te passief. Helaas hadden deze woorden niet het gewenste resultaat. Limmen liet zich aftroeven door KFC op inzet en felheid. Zo gebeurde het dat KFC met een slimme boogbal de gelijkmaker kan noteren en niet veel later vanuit een afgeslagen corner de 2-1 binnen kan schieten. Femke komt in het veld voor Manon en Kim voor Chantal. De laatste 10 minuten probeert Limmen nog wel wat te forceren, maar het net wordt niet meer gevonden.

Snel vergeten deze wedstrijd. Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen en dan spelen we om 12.00 uur thuis tegen een oude bekende uit de 3e klasse KGB. Voor het eerst dit seizoen hebben we een Pupil van de Week; Danique Glorie om ons van de nodige tips te voorzien.

Tot zondag!!