Limmen bijna kampioen

1834GP
SINT PANCRAS

Sv Vrone 2 - VV limmen 2

Na de geweldige overwinning vorige week op VVS was nu Vrone aan de buurt. Thuis ruim gewonnen, maar in sint-Pancras is het altijd lastiger. Een trouwe fan vertelde dat zelfs een berggeit op dit veld een hernia zou oplopen. Om 09:55 uur zouden we verzamelen op het sportpark SV Vrone. Door gebrek aan auto’s kwamen er een aantal later. mooie verhalen werden tijdens het wachten verteld.

Captain Joost is dinsdag 3 mei vader geworden van Julia van Leeuwen. Joost maakt het goed. Vorige week afwezig, maar nu toestemming gekregen om te mogen voetballen.

Ook waren een aantal spelers al vrij agressief, dit bleek alleen gister in de kroeg te zijn. Zonder de namen van Boris, matthe, Vince en Dirk te noemen. Hopen dat er nog genoeg energie over is voor deze belangrijke pot! Nog niet naar de foto kijken.!

Voor de wedstrijd had limmen 8 punten meer dan Purmerend met nog 5 wedstrijden te gaan.! Weer een knaller van een wedstrijd.

De opstelling van achter naar voren via links naar rechts en dan naar voren en weer van rechts naar links en dan weer naar voren voor de laatste 2. Dan krijg je: randy,kent,Thomas,Joost(C), Milan, thijs, Boris, Rik, matthé, Stan en Rick. Toppers als Vincent,Vince,Bas, Dirk en Ramon waren voor kwaliteitsimpuls op de bank. Ook toeschouwers uit limmen waren aanwezig waaronder Shane, Rox(werd gespaard), Jordy (geblesseerd) en Frank donker. Frank blijkt Zich bij de meiden ziek gemeld te hebben om Stan te zien vlammen.

De wedstrijd begon. Na 15 minuten staat Vrone 2-0 voor. Ja echt waar. 1 mooie bal over de verdediging waardoor aanvaller met snor 1 op 1 met Randy kwam. Een goeie lob over Randy zorgde voor 1-0. De 2-0 kwam door wat geklots bij de spits en die dacht niet na en krulde de bal geweldig om Randy in de verre hoek. Ja dan moet Limmen opeens aan de bak. Maar Limmen werd wel wakker. Er werd beter gespeeld en werden er mogelijkheden gecreëerd. De keeper van Vrone was nog niet getest en dat moest veranderen. Ondanks dat het veld slecht was, kwam limmen steeds vaker op de helft van Vrone en werd het dreigend. De goede scheids gaf de eerste helft geel aan Vroneman die een vervelende trap aan Rik verkocht. Rik moest vervangen worden en Dirk mocht warmlopen en zijn shirt uit de kleedkamer gaan halen.

Na wat flauwe pogingen van limmen schoot stan uit het niets in 1 keer met een soort hoge volleybal. De keeper stond bijzonder ver van het doel en dit zorgde dat limmen terugkwam in de wedstrijd 2-1.

Hierna nog goeie mogelijkheden voor Stan, Thomas en matthe. Rust! En tijd voor limo.

Tweede helft:

Vader Frank werd gebeld dat hij toch moest coachen en was weg, dit was misschien maar beter. Want stan heeft in de 2e helft een videoband met bloopers individueel gemaakt. Wat een kansen. Maar eerst nog wat wissels bij limmen: Boris werd vervangen door Vince. Limmen werd sterker en er kwamen mooie aanvallen aan. Ook werd er een vuurpijl afgeschoten door Vrone, deze werd door Thomas bijzonder mooi aangenomen alsof een rauw ei op de keukenvloer kapotviel. De tegenstander was zelfs onder de indruk. De 2-2 kwam van de voet van Rick! Een enorme pegel was dit. De bal werd verdedigt door Vrone en kwam ver buiten de 16 voor de voeten van Rick. Rick is in zijn kracht als hij niet kan nadenken. Hij sterkte zijn rechterbeen en gaf er onbewust nog een krulletje aan. Heerlijk in de bovenhoek. 2-2. Toen werd het trekken en duwen. Bas en vincent kwamen het veld nog in. Hier kwam nog meer dreiging vandaan. In de 75ste minuut de mooiste aanval via veel kaatsen en doorbewegen. Matthe naar Milan Milan naar Vince Vince naar Milan Milan weer door door weer naar Milan milan steekbal op stan, stan miste. Vincent met wat mooie solo’s waar hij helemaal op de achterlijn kwam in de 16. Voorleggen op Stan. Stan stond letterlijk 1 meter van het doel af. Nog wist hij hem sierlijk over te schieten.

89ste minuut corner limmen. Vincent achter de bal. Een strakke bal op de 5 meter. De kleine grote Dirk zet zijn hoofd tegen de bal en deze beland geweldig in de verre hoek. Iedereen uit limmen werd gek. Die stofzuiger van 2 was bijzonder sterk deze wedstrijd en verdiende de hoofdprijs zeker. Mooie assist van Vincent. De scheidsrechter vloot af!! Limmen wint!!!! En nu kijken naar Purmerend! Purmerend speelt 6-1! Maar huh ze speelde uit. Dus verloren!? Ja verloren!!! Limmen begint donderdag met 11 punten voorsprong met nog maar 4 wedstrijden te gaan. Gaat limmen kampioen worden???

Jos Zandbergen vertelde al dat hij ging kijken voor een bus donderdag richting KGB zodat we een klein biertje konden nuttigen!!!!

Mannen ik ben wederom trots!! Love you allemaal!! Ik ga naar az-Ajax! Tot donderdag!! Op naar het kampioenschap