Limmen 2 doet goede zaken

1906WB
LIMMEN
tel. 072-5051650

Zondag 1 mei 2022 was Sportpark Dampegeest het toneel van een echte topper in de reserve 2e klasse: Limmen 2 - VVS 46 2, de nummer 1 tegen 3.

De uitwedstrijd werd door Limmen met 0-2 gewonnen en van die westrijd was onthouden dat VVS een sterke, slimme, en balvaste spits had. Trainer Andre had daarom een tactisch meesterplan bedacht om de toevoer naar de spits tot een minimum te beperken. Bij de voorbespreking was al duidelijk dat iedereen het belang voelde om de 3 punten in Limmen te houden. Bij winst kon VVS, een concurrent voor het kampioenschap, op 13 punten afstand worden gezet en daarmee worden uitgesloten van een kampioensfeestje. De mannen waren vastberaden en hadden strakke koppies, ik had daarentegen zaterdag, als verrassing voor Shane die weer back in town is, lekker zitten pimpelen met een high beer bij EBL en bij de voorbespreking nog een punthoofd. Het tactische plan ontging mij dan ook, maar gelukkig moesten de mannen het uitvoeren.

Tijdens de warming-up werd een oude traditie van het 2e herleefd met het draaien van muziek. Dit keer geen stadiongeluiden van Wembley, maar wat oppeppende melodiën.

Er werd in een 4-4-2 formatie gestart: Randy - Milan, Thomas, Ramon, Kent - Thijs, Rik, Mats, Matthé - Stan, Rick. Vince, Bas, Vincent en Brandon mochten op bank genieten van de zon. Captain Joost ontbrak bij de selectie, omdat z'n vrouwlief deze dag wel eens wonder ter aarde kon brengen. Tevens ontbraken bij de selectie zieke Rox, geblesseerde Jordy Aron Boris Dirk Dennis, en Bart die afwisselt met Randy om de nul te houden. Bij aanvang van de wedstrijd was een ieder op zoek naar de spits van VVS waarop het tactische plan af was gestemd. Na twee keer knipperen moesten we toch tot de conclusie komen dat deze vandaag niet bij VVS meespeelde. Desondanks pakte de gemaakte afspraken goed uit. Limmen overheerste in de eerste 30 minuten op alle fronten. Na 5 minuten leek het even alsof de oude hamstring blessure van Ramon weer opspeelde, maar hij kon gelukkig door. Bas kon het warmlopen staken en weer plaatsnemen op de bank. 15 minuten na aanvang werd het goede combinatiespel beloond met de 1-0 door Matthé op aangeven van Stan, die met z'n tweeën alleen op de keeper af gingen. Vlak voor de keeper werd de bal opzij gespeeld, zo'n typisch FIFA doelpunt die het vervelends zijn om tegen te krijgen. De vlagger van VVS constateerde buitenspel bij het tikkie breed, maar de scheidsrechter keurde het doelpunt echter goed omdat Matthé op 1 lijn met de bal liep. Limmen ging na het doelpunt op dezelfde voet verder en door een paar keer goed inschuiven van Thomas werd de vrije man op middenveld vaak gevonden. Uiteindelijk kregen Rik en Stan twee dotten van kansen. Rik krulde de bal van links in het strafschopgebied richting de rechterkruising, de bank sprong op maar juigde te vroeg... vlak langs de paal. Stan raakte vlak voor rust nog de lat.

Vlak na rust begon man of the match Kent aan een solo over de linkerkant, 1 mannetje voorbij, 2 mannetjes voorbij, uiteindelijk 3 mannetjes voorbij en de 16 in, kreeg de bal bij Matthé waarna Stan met een matig geraakte bal het net liet vibreren. Onze topscoorder heeft al heel wat belangrijke goals gemaakt, maar deze behoort zeker tot één van de belangrijkste! Na de goal veranderde het spelbeeld, VVS kwam meer aan voetballen toe en zette Limmen ietwat onder druk. Grote kansen bleven echter uit en spelhervatting leidde tot gevaarlijke momenten, maar Randy heerste goed in z'n 5 meter gebied en legde daarnaast elke bal precies waar hij wilde hebben met z'n uittrappen! In de 60e minuut kwamen Bas en Vince er voor uitgestreden Milan en Thijs in. 10 en 20 minuten kwamen ook Vincent en Brandon er in. Door het aandringen van VVS kwam er wat ruimte achter hun verdediging. Daar kon, zo leek, Limmen 2 keer goed gebruik van maken. De eerste keer met een steekpass door het midden die uitkwam bij Vince, of toch bij Matthé? Dat wisten ze zelf ook niet, commmunicatie ontbrak en liepen elkaar daardoor in de weg. Wat in de eerste helft wel een luchtje van buitenspel had, was daar hier geen sprake van. Er werd echter toch gevlagd en gefloten, maar wie liep er nou eigenlijk buitenspel? Vince of Matthé of beiden niet, wie raakte de bal nou aan en voor wie was de steekpass? Het zal altijd onbeantwoord blijven... Het tweede moment kwam door het wegsteken van Rick. Rick slingerde z'n brommer aan, was bijna op gang, en kreeg toen een klein kegeltje van de achterkant. De scheids leek een gekleurde kaart de lucht in de gaan steken, maar floot toen voor een andere overtreding van een poosje geleden. Aron was de hele wedstrijd al zenuwachtig, onrustig, maar vooral LUIDRUCHTIG. Zeker na dit moment wist iedereen op en om Sportpark Dampegeest dat Aron aanwezig was. Stan kwam na dit moment nog tot een halve kans met een lob die net over ging. VVS wist in de 90ste minuut nog een doelpunt te maken. Einstand 2-1!

Zeer verdienstelijke eerste helft en een nog beter resultaat! Na de wedtrijd vloeide het bier rijkelijk en werd de overwinning goed gevierd. Door winst van Purmerend blijft het verschil 8 punten met nog 5 wedstrijden te spelen.