KAMPIOENEN

1611BS
BOVENKARSPEL
tel. 0228-513032

Bovenkarspel, 12 mei 2022  Donderdag kon in de wedstrijd tegen de nummer laatst KGB het kampioenschap gerealiseerd worden. Voor de wedstrijd begon lag het halve veld in de oranje rook dat uit een sfeerbom het veld werd overgeblazen. De toon was gezet, vandaag moest het gebeuren. Onder het toeziend oog van vele supporters uit Limmen, die de verre reis hadden afgelegd, begon Limmen voortvarend aan de wedstrijd en creeerde een aantal kansen. Het viel echter niet mee op het hobbelige veld met akelig hoog gras en bovendien wilde KGB hun huid zo duur mogelijk verkopen. Hierbij werd zeer mannelijk voetbal gebruikt en Limmen had moeite om te blijven voetballen. De voorsprong kwam er toch toen Rik een door Dirk verdiende penalty benutte. Er volgde een aantal scrimmages voor het doel van KGB waarbij het een wonder was dat de bal er niet in wilde. Er werd wat gemopperd bij Limmen en vlak voor rust benutte KGB een mooi uitgespeelde counter. Na de rust moest het dan toch gebeuren en dat ging niet vanzelf. De bal en lat werden beiden 2 maal geraakt (waarbij het schot van Boris op de kruising wel heel mooi was) maar de bal wilde er niet in. Tot Kent met buitenkant schoen de 1-2 in het net tikte. Nog 8 minuten dicht houden en daarna de ontlading. Limmen 2 KAMPIOEN en gepromoveerd naar de 1e klasse. Hierna werden bloemen uitgerijkt aan Andre, Gerard en grensrechter Ronald Schilder, door voorzitter Mark Dingerdis en werd de lange terugreis naar Limmen aangevangen. Nu de laatste 3 wedstrijden nog winnen om het seizoen in stijl af te sluiten. Gefeliciteerd allemaal!