limmen 2 blijft ongeslagen

1562WB
KROMMENIE

6 maart 2022 Sporting Krommenie 2 - limmen 2
Vorige week is de wedstrijd tegen KGB niet doorgegaan. Deze wordt 10 maart ingehaald om 20:30. Vandaag stond de wedstrijd van de hoogst genoteerde en laagst genoteerde op de ranglijst op het programma. Op papier een makkelijke tegenstander. Bij limmen hadden we voorbespreking omdat André jarig was. 60 jaar is een mijlpaal en werd daarom even in het zonnetje gezet met vloeistof wat alcohol bevat.
De 3 basiselementen waren aanwezig:
-lekker weer
-een goede scheids
-de wil om kampioen te worden.
Door veel blessureleed, vakanties en andere smoesjes stonden er 13 man op de lijst!
Gelukkig konden we een beroep doen op Bram van -019.
In de kleedkamer kwam de scheids binnen en sprak de woorden: zij staan laatste maar jullie kunnen kampioen worden.
Randy bewaakte het doel, achterin Jordy, joost,Aron en Kent. Middenveld bart, Boris en rik. Voorin rick, Stan en Vince. Paul zeeman had een basisplek maar de geplaagde aanvaller had nieuwe schoenen en na 2 rondjes inlopen, schoot het er weer in. Einde wedstrijd voor Paul. 1 wissel en dat was Dirk.
Limmen Had weer de tos gewonnen en begon met de zon en wind in het ruggetje. Limmen wilde snel toeslaan en Krommenie geen kans geven om in de wedstrijd te komen. Van achteruit waar het snelste centrale duo (joost+Aron) stond werden de ballen afgegeven bij het middenveld of de backs. Te merken was dat Krommenie goed stond en dat er voetballend moeilijk doorheen te komen was. Een lange bal op de pijlsnelle Rick werd gelijk gevaarlijk. Zijn voorzet was goed maar werd niet benut.
De eerste 100% kans kwam van de slof van Stan. Stan werd zeer hard geraakt in het 16 metergebied. Waarschijnlijk is de stand van zijn voet tijdelijk verkeerd gezet. De penalty die volgde was van een kwaliteit Dacia. Dramatisch.
Gelukkig herpakte Stan zichzelf en (spoiler) maakte zelfs 4 goals! De 0-1 werd voor rust gemaakt door Stan. Deze goal kwam tot stand door rustig spelen en op het juiste moment de buitenspelers aanspelen. Een mooie voorzet is 60% van de goal.
Met rust stond Limmen 0-1 voor. Het was oké maar nog niet goed genoeg en de wedstrijd was hierdoor nog niet gespeeld.
De tweede helft begon Limmen sterk en fel. Dit zagen ook de meegereisde supporters en fotografen. Weer stond Rick Glorie aan de basis van een goal van Stan. Rick stapte meermaals op de brommer om de spits van Limmen de bal panklaar neer te leggen waar Stan maar wilde. De 0-3 kwam van de voet van Vince op aangeven van Stan. Een mooie steekbal die zeer knap werd binnengeschoten. In de 60ste mocht Dirk invallen voor Boris. Boris mocht mee met het 1ste elftal. Boris heeft ambities om voor 1 te spelen. Helaas moest Boris daarom eerder het veld verlaten. Maar zijn invaller Dirk strooide met steekballen.
Een speciale vermelding voor Aron, de beste man had een linkerbeen die fungeerde als het uurwerk van een Rolex. Met zoveel gevoel en precisie bezorgde Aron de bal keer op keer ( niet de kringloopwinkel) bij de aanvallers van limmen door over de verdedigers van Krommenie de bal neer te leggen. Dit lukte Aron tot 7 a 8 keer en bij zeker 2 goals stond Aron aan de basis. Krommenie deed zeker wat terug. De 1-3 en 2-4 passeerden Randy. Verdedigend stond het net niet goed waardoor er een gevaarlijke mogelijkheid ontstond. Geen reden tot paniek.
Dirk had 2 x een identieke assist op Stan door het hart van de verdediging! De eerste maakte Stan koelbloedig af. De 2e verprutste hij volledig door een soort lob te proberen.
Eindstand is 2-5! Limmen bleef hierdoor ongeslagen en mag donderdag deze reeks voortzetten op het sportveld te Limmen. Hopelijk zijn er dan weer wat spelers terug van ziekte en vakantie! Iedereen een fijne zondag!
Met vriendelijke doch ferme groet,
Gerard Broedersz