Dames 1 klopt ADO'20 in kermiswedstrijd

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

14 september 2014 12:00

W.Laan

Vandaag speelde dames 1 de eerste thuiswedstrijd in de competitie. Tegenstander was oude bekende ADO'20.
Na vorige week de eerste minuten gespeeld hebben te hebben startte Leah vandaag in de basis als spits. Hierdoor nam Suus de plaats van de afwezige Chantal rechtsachterin in.

Limmen begon direct sterk aan de wedstrijd en had veruit het meeste balbezit. Met name de opbouw van achteruit was vandaag goed verzorgd. Vanuit het vele balbezit ontstonden er kansen voor Cindy, Leah, Marleen en Silvie. Maar tot doelpunten leidde dit de eerste helft niet.  ADO kon daar de eerste helft alleen een afstandsschot die op de lat eindigde tegenover stellen.

In het begin van de tweede helft bleef Limmen de betere ploeg. Uiteindelijk was het Marleen die uit een corner van Rosa de bevrijdende treffer binnenschoot. 1-0. Een verdiende voorsprong. Hierna werd nog geprobeerd om de score verder uit te breiden, maar dit lukte helaas niet. Daarom bleef het spannend het laatste kwartier. Yvonne hield haar doel echter keurig schoon en zo was de eerste competitieoverwinning een feit.
De overwinning wordt ongetwijfeld tot in de kleine uurtjes in de kermistent gevierd!

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen KFC op het programma.