Dames 1 speelt verdienstelijk, maar verliest nipt van Overbos

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

7 september 2014 14:45

Gruijthuijsen, J.F.J.

Na de CAL cup en drie bekerwedstrijden stond vanmiddag de eerste competitiewedstrijd op het programma. In Hoofddorp was Overbos dames 1 de tegenstander.
Ten opzichte van het vorige seizoen is dames 1 op verschillende posities gewijzigd. Yvonne begon opnieuw op doel. De verdediging bestond uit de van FC Uitgeest overgekomen Chantal, Tamara, Manon en Sanne. Op het middenveld stonden Esther, Rosa en Silvie (sinds dit seizoen overgekomen van de A junioren) en voorin werden de zussen Marleen en Suus vergezeld door Cindy.

De eerste helft begon Limmen goed. Vanuit de verdediging werd steeds weer opnieuw zorgvuldig opgebouwd, waar door trainer Frank zo op gehamert wordt. Helaas kon er daarna vaak geen goed vervolg aan gegeven worden, waardoor we de bal dan toch weer snel kwijt raakten. Overbos drong meer aan en wist met enkele snelle combinaties tot de rand van de Limmer zestien te komen. Maar door goed verdedigend werk waren ze verder nauwelijks gevaarlijk. De tegentreffer uit een corner was dan ook tegenvaller. Daarna probeerde Limmen met snelle uitvallen via Marleen en Cindy gevaarlijk te worden, maar hun afstandsschoten konden door de keepster gepakt worden. Zo leken we op een 1-0 ruststand af te stevenen. Echter de mid mid van Overbos dacht daar anders over. De verdediging van Limmen had moeite om de bal echt weg te krijgen en van vlak buiten het zestienmeter gebied zorgde zij met een afstandsschot voor de 2-0.

De tweede helft begon Limmen wat slap. Dit leidde direct tot kansen voor Overbos. Echter de spits uit Hoofddorp had haar vizier niet op scherp staan of Yvonne wist redding te brengen. Maar na het eerste kwartier overleefd te hebben, kreeg Limmen weer meer zelfvertrouwen. Veel duels werden gewonnen en er waren mooie combinaties te zien. Het was Rosa die het goede spel van Limmen met een prachtige goal beloonde. Zij kreeg op ruim dertig meter de bal aangespeeld van Manon en zorgde met een mooi afstandsschot voor de 2-1. Hierna ging Limmen op zoek naar de gelijkmaker, maar ook Overbos kreeg in deze periode nog enkele goede kansen. Gescoord werd er echter door beide ploegen niet meer. De tweede helft werden de wissels Lotte, Leah ( weer terug na ruim een jaar blessureleed) en Femke ook nog ingebracht. Ook zij konden met hun inzet helaas geen verandering meer in de stand aanbrengen.
Al met al moet het vertoonde spel Limmen vertrouwen geven om de komende wedstrijden nog vele punten te gaan pakken. Te beginnen natuurlijk as zondag thuis in de kermiswedstrijd tegen ADO'20. Tegen deze goede bekende zullen we ervoor zorgen dat de drie punten op Dampegheest  blijven! Supporters zijn welkom om 12:00 uur!