Onnodig puntverlies van Limmen

1785BC
DEN HELDER
tel. 0223-634486

Den Helder, 15 october 2021  Vandaag een lange rit naar den Helder om aan te treden tegen het 2e team van Zeemacht. Limmen begon aan de wedstrijd tegen een zeer gemotiveerde tegenstander. Ze gingen er collectief vol voor zonder dat het gemeen werd maar zoals inmiddels bekend mag zijn mogen spelers tegenwoordig met handen en voeten tegen gehouden worden en heeft Limmen daar soms best wel moeite mee. De eerste helft kan ik kort over zijn. Bij Limmen werd er door een deel van de spelers veel te slap gespeeld en werd er geen enkele kans gecreeerd. Door een slippertje kwamen we zelfs ongelukkig achter te staan wat voetballend gezien echt niet nodig was. De 2e helft werd gestart als de eerste, Limmen sterker maar Zeemacht dat met een prachtige goal in de kruising op 2-0 kwam. Bjorn en Jos begrepen als eerste dat er nog een schepje bovenop moest en begonnen fysiek veel tegengas te geven. Dit resulteerde in een prima aansluitingstreffer van Bjorn, door een strak afstandschot. Limmen geloofde er weer in en wist 2 maal het houtwerk te raken, maar het zat even niet mee en als slok op de borrel wist Zeemacht uit een snel genomen corner de 3-1 in de touwen te schieten. Hierna ging het tempo bij Limmen omhoog en lieten ze zien dat ze wel degelijk de beter voetballende ploeg waren. Via  een goeie aktie van Mike werd het 3-2 en toen Jacco een los gelaten bal van de keeper in het net tikte leek er toch nog een overwinning in te zitten. Het was echter Zeemacht dat de kansen kreeg omdat Limmen weer terug viel in het slappe spel van de eerste helft. Dankzij een paar prima reddingen van Koen en het nodige blokken van doorgebroken spelers door Jos werd er alsnog een punt veilig gesteld. Al met al een dubbel gevoel. Terug komen van een achterstand is natuurlijk prima, maar in de problemen komen door de duels niet aan te gaan is toch zonde. Mijn advies voor de volgende wedstrijd is: Met zijn allen vanaf het eerste fluitsignaal volle bak, neem hierbij een voorbeeld aan Zeemacht dat met minder kwaliteit toch een punt van jullie weet af te snoepen.