Laatste en tevens beste wedstrijd van het seizoen.

Limmen VR2 (zon)

ADO '20 VR1 (zon)

4 mei 2014 11:00

W.Laan

Het seizoen begon met meiden uit 3 teams. Nog een beetje gerommel richting dames 1 en daar stonden we dan uiteindelijk met Limmen vrouwen 2.
Iedereen moest wennen aan elkaar.
Daar kwam bij dat ik als trainer/coach een idee had over onze speelwijze.
Hierop gingen we ook trainen en dit probeerden we toe te passen in de wedstrijden. Dat laaste was wel het moeilijkst. Gewoon omdat een groot deel niet gewend was aan het spelen met een opdracht. Maar gaande het seizoen zag je steeds meer van de trainingen terug in de wedstrijden.
Helaas bleef de druk om te moeten winnen groter dan de wil om "ons spel" te gaan spelen.
Het lukte daardoor niet echt en soms werd het ook niet begrepen.
Toch draaiden we een zeer leuk seizoen. In het najaar speelden we boven in de middenmoot.
En de voorjaarscompetitie sloten we op een mooie 2de plaats af. Tevreden dus.

Dan een bericht uit Heemskerk van een goede bekende om als afsluiting nog een vriendschappelijke wedstrijd te spelen. Prima, enorm leuk en van harte welkom.
De voorbespreking werd gevuld met de opdracht om nu toch eens "ons spelletje" te gaan spelen. Winnen is niet belangrijk als het nu maar eens echt gaat lukken.
De toparbiter heer Laan was wederom de beste man in het veld en zit nu vast van een lekkere sigaar te genieten. Met hem afgesproken om een korte overleg pauze in te lassen.

Al snel zien wij dat ADO 1-4-4-2 speelt en vanuit het veld komt de roep om ons daaraan aan te passen. Maar dat kan natuurlijk niet. ADO moet zich aan ONS gaan aanpassen!!!
Het valt ons niet mee en de eerste 20 minuten gaan we zonder score gelijk op. Verlossend is de overlegpauze. Vragen worden op mij afgevuurd en nog een keer leg ik uit hoe "ons spelletje" zou moeten gaan. Met veel "oohhhh oke en ja duidelijk" reacties gingen we de strijd weer aan. Wat er toen gebeurde is onbeschrijflijk. Het kwartje viel op zijn plaats. De puzzle werd opgelost. Limmen raakte aan het voetballen zoals het niet eerder heeft gedaan.
ADO werd vastgezet en had werkelijk geen antwoord op ons spel. ADO kon het plotseling niet meer bijbenen. Hierdoor kwamen onze spitsen voor rust to maar liefst 3 prachtige goals.
Dat smaakte naar meer. In de rust nog eens alles doorgenomen. NU was de boodschap duidelijk.
De 2de helft hetzelfde laken een pak. Limmen domineerde het gehele veld. Terwijl ADO toch echt een hele leuke ploeg is met voldoende voetbal in de benen.
Alle Toppers uit Limmen zagen nu waar we het hele seizoen naar toe hebben gewerkt.
De 2de helft werd versierd met nog eens 5 doelpunten en een ware voetbalshow voor het publiek. De laatste wedstrijd, tegelijk de beste van het seizoen. De ogen zijn open dus kijken we al weer uit naar het nieuwe seizoen waar we verder zullen gaan met waarmee we afsloten.
Met een heerlijk "glas" champagne werd teruggekeken naar de afgelopen succesvolle periode.
Met een prachtige bos ruikers werd ik bedankt voor de inspanningen.

Meiden het was me een voorrecht om met jullie dit seizoen te hebben gewerkt. Ik heb er ontzettend veel plezier in gehad. En ik ben er trots op dat jullie de laatste wedstrijd zo goed hebben gespeeld. Ik heb werkelijk van jullie genoten.
ADO natuurlijk nog bedankt voor de zeer sportieve tegenstand.

Sportgroet Henk