17 mei 2014 D1verslag Ajax - Limmen

17 mei 2014 11:30

Botman, R.

17 mei 2014 D1verslag Ajax - Limmen

Deze dag is nu al een gedenkwaardige dag die in het geschiedenisboek staat van vvLimmen. In één woord fantastisch. Om 9:00 uur verzamelde de eerste supporters al op de parkeerplaats van Dampegheest. Daar stond de bus van Jan de Wit al opgesteld. Mede mogelijk gemaakt door Salon ’t Rookwolkje en de Supportersvereniging. Zo konden de spelers van de D-selectie, de speelsters van de MC2, de ouders en de supporters met deze super bus mee. 90 personen onderweg naar Uithoorn, ongelofelijk. Tijdens deze rit werden de spelers geïnformeerd via video beelden hoe je moet voetballen en juichen. De supporters kregen instructie hoe zij positief kunnen supporten. Hiervoor was gastspreker Piet Bakker ingeschakeld.

Bij voetbalclub Legmeervogels werden wij met openarmen ontvangen. Daarna gezellig met z’n allen een kop koffie of thee met een soesje buiten in de zon. Kira en Marc hadden alles goed voorbereid. Langzaam steeg de spanning toen de spelers van D1 aan hun warming up begonnen. Om 11:30 uur stonden alle Limmer supporters klaar om met 300 handen luid applaus onze spellers te begroeten. Met de scheidsrechter in het midden en twee grensrechters links en rechts wandelden de teams van Limmen en Ajax naar de middencirkel. Daar werden de teams officieel voorgesteld aan het publiek.

Om 11:37 uur werd de aftrap genomen door Ajax. De sfeer was geweldig en Limmen was duidelijk onder de indruk van alle aandacht en de vele supporters. Naast de bus waren veel Limmer supporter met eigen auto gekomen. Zij zagen binnen twee minuten al een doelpunt. Helaas in het verkeerde netje. Limmen speelde te zacht terug op keeper Bram Levering. De spits van Ajax zag zijn kans schoon en liet Bram kansloos, 1 – 0.

Dit was een slecht begin en onnodig natuurlijk. Na een 10 minuten spelen gooide Limmen de schroom van zich af. Jacco de Jong en Thomas van Dijk kregen al een goede mogelijkheid om de gelijk maker te scoren. In de 16e minuut was het raak. Mike Schouten gaf vanuit de verdediging een splijtende pass dwars door de verdediging van Ajax op de diepgaande Jacco. Kruisend achter zijn directe tegenstander sprinte Jacco met bal aan de voet richting het doel van Ajax. In de verre hoek schoof hij de bal langs de keeper in het doel, 1 – 1.

Limmen bleef bij de les. Verdedigers Nino Peemen, BasWempe, Jesse Glorie en Mike streden voor iedere meter en hielden zich goed staande tegen hun snelle tegenstanders. Ondanks een paar 100% kansen van Ajax bleef het 1 – 1 tot de rust. Iedereen van Limmen was ervan overtuigd dat de spelers van D1 een kans hadden tegen deze tegenstander. De zon stond hoog aan de hemel en de temperatuurloop liep op richting de 30 graden.

Begin van de 2e helft kreeg Limmen twee mogelijkheden om te scoren. Helaas waren de schoten te slap waardoor de keeper van Ajax geen problemen had. In de 40e minuut let Limmen niet goed op. Als niemand ingrijpt bij Limmen schiet een speler van Ajax ver buiten het strafschopgebied maar eens op doel. Dit gelukschot viel binnen in ons doel, 2 – 1. Limmen stroopte de mouwen weer op maar de warmte kreeg invloed op het spel. Na een blessure behandeling van wel 5 minuten is de organisatie even weg bij Limmen, 3 – 1. Na dit doelpunt is de pijp leeg bij de spelers van Limmen. 3 -1 geeft de verhouding aan maar een eind uitslag van 6 – 1 is geflatteerd. Onder opnieuw luid applause en bloemen van het Jeugdbestuur verlieten de spelers natuurlijk teleurgesteld het veld.

Aansluitend werd Limmen gehuldigd in de overvolle kantine van Legmeervogels en kregen onze spelers een zilveren mediale voor de deelname aan het KNVB bekertoernooi. Na prachtige worden van de competitieleider werd de terugreis genomen naar Limmen. In de bus en in de kantine werd een feestje gevierd op het prachtige seizoen en de gezelligheid dat wij met elkaar hebben gehad. Chapeau voor de sprekers Kees Doornenbal en Bas Peters. Kees wist met passende woorden het seizoen uit te drukken hoe iedereen met respect met elkaar omging. Floortje als damen tussen al die heren. Ze kijkt terug op een prachtig seizoen. Floor en de mannen gingen met veel plezier naar de voetbal en zijn allemaal gegroeid in hun ontwikkeling. Bas had een dankwoord voor de 5 mooie jaren die hij met de meeste spelers en ouders heeft gehad. Een kampioenschap met E1, een finale voor het Nederlands kampioenschap E-pupillen en een finale KNVB-beker D-pupillen is een prachtig resultaat. Limmen mag trots zijn op z’n goede lichting. Ook werden nog een paar steunpilaren in het zonnetje gezet. Sponsor Atradius die al 3 jaar de jeugdafdeling van vvLimmen ondersteund. De leiders Martijn en Marc voor hun inzet en de man met de pen mocht ook naar voren komen. Mijn dank aan allen voor het heerlijke natje.

Deze fantastische dag werd afgesloten met een dineer aan de lange tafel. Spelers, kinderen, supporters en ouders smulden van de patat en de Chinese rijsttafel. Een speciale dank voor deze geslaagde dag aan de heren Rob Weijers en Ron Zomerdijk voor de bardienst die zij vrijwillig draaide. Klasse heren. Ook fotograaf Ronald Bakker dank voor de schitterende foto's en de posters.

Namens alle ouders en supporters dank voor het mooie seizoen en wij wensen Floor, Thomas en Tristan heel veel suc6 volgend jaar in de D-selectie. De overige spelers gaan naar de  C-junioren. Ook jullie suc6 en tot het volgende seizoen.