Uitstekende overwinning Limmen C1

3 mei 2014 13:00

Muradian, A.

Limmen C1 - Always Forward C1  1 - 0

Limmen, 3 mei 2014  Vandaag was het alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. Voor Limmen betekende dit nog een stevige pot tegen het sterke Always Forward uit Hoorn, die er de laatste weken vrolijk op los gescoord hadden. Op de laatste competitiedag was er nog van alles mogelijk. De 2e plaats lag nog binnen bereik, maar bij een nederlaag zouden we ook kunnen zakken naar de 5e. Alle ingrediënten waren dus aanwezig om een mooi slot aan de competitie te draaien. Limmen begon wat afwachtend aan de wedstrijd, waardoor Always Forward meer op onze helft aanwezig was dan gewenst. Maar meer dan een afstandschotje kwam hier niet uit en daar had Stan geen enkele moeite mee. Het moest even wat feller bij Limmen en Ron gaf met een stevige body check het sein voor het bekende stapje extra. Er ontstonden leuke duels op de flanken waar Cody en Joeri menig duel uitvochten met hun tegenstanders en daarachter was Job het slot op de deur. Dit zorgde ervoor dat de tegenstanders voor weinig gevaar zorgden en dat er aan aanvallen gedacht kon worden. Op het middenveld sloot Wester als centrale man regelmatig zowel links als rechts aan, waardoor er lekker in driehoekjes gecombineerd kon worden. Op links lieten Boris en Jos  al tikkend hun tegenstanders de hielen zien en op rechts deden Wesley en Quentin hetzelfde. In de spits had Dirk de ondankbare taak de opbouw te verstoren en dat zijn halve marathon niet voor niets gelopen is bleek wel uit de opmerkingen van de coach die zijn achterhoede steeds voor hem bleef waarschuwen . Er ontstond en spannende wedstrijd met goed voetbal van beide kanten. Naar mate de wedstrijd vorderde werd Limmen wel steeds een stukje sterker. Na de rust, met Leon, Jaap en Thijs als invallers veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Het bleef gewoon een hele spannende leuke pot om naar te kijken met een iets sterker Limmen. Uiteindelijk kreeg Limmen hier ook een beloning  voor. Een uitgooi van Leon werd door Wester voor het doel gegooid, Wesley verlengde de bal met buitenkant schoen en zette zo Thijs vrij voor de goal. Hierna was het simpel de bal in het hoekje te duwen, 1-0. Always Forward ging hierna op jacht naar de gelijkmaker. Stan moest nog een keer uitlopen om een uitval onschadelijk te maken, maar ze kwamen er verder niet door omdat de verdediging van Limmen geen krimp gaf. Daarentegen werden er aan de andere kant wel kansen gecreëerd door Limmen. Een schot van Jos strandde in het zijnet en er werd een paar keer iets te sociaal omgegaan met goede schietmogelijkheden. Al met al een dik verdiende overwinning en prima einde van een sterk gespeeld seizoen. We zijn geëindigd op de 4e plek, 1 punt achter de nr 3 en 2 achter de 2e plek een prima prestatie. Toch nog een prijs gewonnen! Het is heel makkelijk om een mooie actie te omschrijven, maar hoe doe je dat nu met goed verdedigen? Dit keer kan ik de harde cijfers hiervoor gebruiken. Limmen C1 heeft met voorsprong de minst gepasseerde achterhoede in de sterke Hoofdklasse A. Stan, Leon, Ron, Job, Joeri en Cody onze complimenten hiervoor. Er wachten nog 2 leuke toernooien (CAL cup en Burgers Zoo Internationaal jeugdtoernooi in Arnhem) en daarna zit het seizoen er echt op.