Ruime beker zege en 1 punt bij debuut in de Hoofdklasse

... (schot)

Hoofdklasse A

7 september 2020 20:00

Beverwijk, 7 september 2020  Een aantal maanden geleden zag het er goed uit voor de Limmer zaalvoetbal selectie. Genoeg kwalitatief goede jonge spelers om 2 selectie teams mee te vullen. Nu is de situatie wel wat anders. 3 basisspelers van het eerst van vorig seizoen zijn langdurig geblesseerd, waarbij Lasse en Wester geopereerd moeten worden en dit seizoen net meer inzetbaar zijn. Dirk is herstellende van een spierscheuring en bij hem is het momenteel niet bekend of en eventueel wanneer hij weer mee kan doen. En dan kon gisteren Joeri ook niet meedoen vanwege liesklachten. Al met al veel puzzelwerk voor coach Lauri!

Gisteren het debuut in de Hoofdklasse tegen Demi Sport 1 uit Beverwijk, een team dat een aantal jaren geleden nog in de eerste divisie heeft gespeeld. Limmen begon goed aan de wedstrijd tegen een sterk spelend Demi sport. Waar Limmen met kort combinatie voetbal door de verdediging van de wijkers probeerden te komen, hanteerde zij een spel van snelle passes en van afstand op doel schieten. Limmen had het eerst resultaat van hun spelletje een voorzet belande vol op de elleboog van een verdediger en de terecht penalty werd door Bjorn onberispelijk tot doelpunt gepromoveerd. Vlak daarna een snelle aanval van Limmen tussen Scot en Job waarbij de laatste het netje opnieuw liet bollen. Demi Sport probeerde het wel maar kwam er niet echt door, dit vanwege het hele goede verdedigende werk van Nino, Jaap en Jos. Toch kwamen zij er een keer gevaarlijk door, maar een schitterende redding van Koen neutraliseerde het gevaar. De ruststand werd bereikt met een 0-2 voorsprong. Na de rust een gelijksoortig spelbeeld, tot de verder prima fluitende scheidsrechter een paar slippertjes maakte. Eerst gaf hij een 2 minuten straf aan Limmen, voor een ligt vergrijp waar elke speler in het veld zich meerder keren aan schuldig maakte. Limmen overleefde deze fase met verve, sterker nog Limmen kreeg de enige kans in deze periode. Niet veel later weer een 2 minuten straf voor Limmen voor een klein duwtje, maar ook hier wist de tegenstander geen raad mee. Als klap op de vuurpijl kregen ze hierna een penalty en ook na terugkijken van de beelden weet ik nog steeds niet waarom, 1-2. Vlak hierna knalde er een vrije trap in het net van Limmen en moest er uitgekeken worden dat dit niet in een deceptie zou eindigen. Limmen gokte nog wat op de snelheid van Jacco maar moest duidelijk herstellen van de tegenslagen. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 2-2 gelijkspel. Op basis van de veldverhouding terecht maar de manier waarop de tegenstanders aan de doelpunten kwam zorgde toch voor wat teleustelling bij de spelers en talrijk meegekomen publiek.

Afgelopen vrijdag speelde Limmenn tegen Vrone 2 voor de beker. Limmen was veel sterker en liep uit naar een 1-7 voorsprong. Op het einde profiteerde Vrone nog van een aantal zwakke passes aan Limmer zijde.
Het kan alleen maar beter worden, want op het moment zitten er niet veel automatismen in het spel, dit moet groeien. Bovendien worden hele sterke momenten afgewissel met onverklaarbaar balverlies door slechte passing, ook hier valt nog veel te winnen. Aan de inzet en vriendschap binnen de selectie ligt dit in ieder geval niet. Ga zo door, dan is het voor ons ook heel leuk om naar te kijken.