23 april 2014 D1verslag Limmen – Almere City FC

23 april 2014 18:45

Peetoom, C.D.

23 april 2014 D1verslag Limmen – Almere City FC

Aan het einde van het seizoen worden altijd de prijzen verdeeld. Limmen D1 heeft een hoofdprijs binnen handbereik. De spelers van de D-selectie staan in de finale van de KNVB-beker toernooi voor D-pupilen. Dit is een bijzondere prestatie waar jullie keihard voor hebben gewerkt. Samen met het de trainers Bas Peters, Ronald Bakker, Gert Jan Duinmeijer, Jac Tijsen, Bert Aker en de techniektrainers Lauri, Erik, Okko en Frank hebben jullie gezamenlijk in weer en wind fantastisch werk verricht dit seizoen bij de D-selectie, chapeau hiervoor.

Al vele wedstrijden hebben wij met z’n allen genoten van de strijd, passie en inzet door de spelers van D1. Limmen kan trots zijn op een brede selectie. De weerstand die de spelers onderling elkaar geven tijdens een training zorgt dat iedereen beter wordt. Dit bleek maar weer eens wanneer spelers als Wessel Hoeben, Mats Tijsen en Xander Schoenmaker meedraaien in een ingespeeld team als D1. Zonder problemen spelen deze jongens een prima wedstrijd.

Om 18:45uur gaf de prima fluitende scheidsrechter de heer Peetoom het fluitsignaal om de aftrap te laten nemen door Almere City FC. Limmen was direct goed bij de les. Bas Wempe en Thomas van der Wijk wisten direct de bal te veroveren en een aanval op te zetten.

Al in de 3e minuut ontving Jacco de Jong de bal na een snelle omschakeling van Limmen.  In één beweging gaf Jacco de bal mee met Bjorn Valkering. Met een prima lichaamsbeweging en een pass opzij op de goed meegelopen Sam Tomasi weet hij in de korte hoek binnen te schieten, 1 – 0. Dit is natuurlijk een heerlijk begin van de wedstrijd en de vele aanwezige supporters laten zich luid horen. Limmen bleef goed georganiseerd voetballen. Toch weet Almere in de 12e minuut tussen de palen te schieten. Dit doelpunt zou worden afgekeurd wegens buitenspel.

In de 25e minuut werd op de helft van Almere nabij de zijlijn een overtreding gemaakt op Floortje Doornenbal. Foortje zal deze vrijtrap zelf nemen. Zij plaatst de bal hoog bij de tweede paal. Laatste man Jesse Glorie toornde hoog boven iedereen uit om kiezelhard binnen te koppen, 2 – 0. De keeper van Almere had het nakijken op deze bal.

Echt kansen op een doelpunt hadden de bezoekers uit Almere nog niet gehad. Toch waren het snelle en behendige spelers die zeer goed kunnen voetballen. Zij liepen alleen steeds vast in de hechte verdediging van Limmen die bestond uit Stijn Bakker, Nino Peemen, Jesse en Bas. De middenvelders Thomas van der Wijk, Bjorn en Sam liepen goed de gaten dicht. Onze sluitpost Bram Levering stond weer een puike wedstrijd te kiepen.

In de rust was de kantine overvol. Gelukkig waren Kira en Wendy bereid om assistentie te verlenen achter de bar zodat koffie, thee en de fris de kelen konden smeren van de supporters.

In de tweede helft kwam Limmen onder druk te staan. Stijn en Jesse moesten regelmatig de beuk erin gooien om de tegenstander af te stoppen. Net als het kraakt in de Limmer verdediging weet Jacco Thomas van Dijk de diepte in te sturen. Recht op het doel af, hield Thomas de bal goed onder controle en scoorde fraai de 3 – 0. Volgens opa Piet Bakker kwam dit doelpunt precies op tijd want de spanning werd voor hem te groot. Voor veel supporters was het billen knijpen en de spanning was op hun gezicht te zien. Lang kon Limmen niet genieten van de 3 – 0 omdat in de 49e minuut door Limmen een overtreding werd gemaakt in het strafschopgebied. Direct wees de scheidrechter naar de penaltystip. Almere liet Bram kansloos en zette de 3 – 1 op het scorebord. De spanning was weer helemaal terug en Limmen kreeg het moeilijk. Xander Schoenmaker en Jesse waren meedogenloos en zorgde ervoor dat de ballen zonder pardon naar voren of over de zijlijn werden geschoten. Ook Bas en Nino stroopte hun mouwen nogmaals op. Met nog circa 10 minuten op de klok leek de achterhoede van Limmen wel de ondoordringbare vesting van slot ” Damphegeest”.

In de voorhoede kregen Mats Thijse en Thomas van Dijk kleine kansjes al namen de krachten natuurlijk langzaam af. Toch wist Limmen in de blessure tijd nog te scoren. Vanaf de middenlijn wist Thomas de bal goed bij zich te houden ondanks de weerstand van twee tegenstanders. Net binnen de 16 meter schoot Thomas al vallend de bal langs de keeper en de eindstand, 4 -1 op het scorebord te zetten.

Met veel gejuich werd de overwinning gevierd. Nadat bekend werd wie de tegenstander wordt in de finale op 17 mei 2014 kon het feest beginnen. Limmen D1 staat in de finale tegen AJAX D2.

Wij nodigen natuurlijk iedereen uit om de spelers van de D-selectie te steunen tijdens deze wedstrijd. Iedereen een fijn mozaïek weekje en weekend.