Laatste uitwedstrijd Vr1 seizoen 2013/2014

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

27 april 2014 12:00

Gielen, C.

Zondag 27 april, de dag na Koningsdag, mochten de dames van Vr1 al vroeg op pad. Om 10.15 vertrokken we richting Noordwijk, om te spelen tegen de nummer 2 van de ranglijst SJC. Deze ploeg moest winnen om nog enige aanspraak te kunnen maken op de titel, dus het was een wedstrijd die er nog toe deed! Limmen had helaas de drie weken ervoor stil gestaan, dus eens zien hoe het zat met het ritme van de speelsters. Helaas zijn Sanne, Leah en Linda nog steeds geblesseerd, maar was het Roos Pronk die de gelederen deze ochtend versterkte! Inmiddels hebben we dit seizoen ook twee keepsters uitgeschakeld zien worden met gebroken vingers, waardoor Spohie Kuijs vandaag het doel verdedigde.

Keurig op tijd arriveerden we op het mooie complex van SJC. Gelukkig hadden we vandaag wel de pasjes meegenomen. Rustig omkleden en toen kon trainer Aad de meiden op scherp zetten. We konden aan de bak. Om 12.00 floot de scheidsrechter, onder toeziend oog van de nieuwe trainer Frank, voor het begin van de wedstrijd. De bedoeling van SJC was direct duidelijk, snel drukzetten richting het doel van Limmen en met opkomende mensen veel beweging voorin! Limmen was daarentegen nog niet wakker en het was Sophie die ons het eerst kwartier met een aantal uitstekende reddingen op de been hield. Zelf kregen we één kans toen Rosa op rechts doorbrak en Esther in de 16-meter wist te bedienen, die keurig voor haar directe tegenstander kroop. Helaas kon ze de bal net niet de juiste richting geven. Op het moment dat Limmen iets meer van zich af ging bijten, was het SJC dat op voorsprong kwam uit een corner. Op dat moment een verdiende voorsprong. 1-0.

Limmen schrok eindelijk wakker en ging steeds meer de directe duels winnen. Er kwamen kansen en die werden steeds groter. Nathalie kreeg twee kansen, maar stuit tweemaal op de keepster van SJC. Een goede voorzet van Yvonne kan door Rosa worden ingetikt, maar die maait over de bal heen. Een goal voor Limmen hangt in de lucht. In de 35e minuut is het dan eindelijk raak, de verdiende gelijkmaker. Een steekbal van Rosa stuurt Sophie van der Berg de diepte in. Met een beheerste kapbeweging speelt ze zichzelf vrij en geeft een afgemeten voorzet op Esther. Ook Esther speelt zichzelf keurig vrij en schiet beheerst in de lange hoek binnen! 1-1. Limmen blijft op jacht naar nog een goal. Nathalie wordt gevloert op de rand van de 16-meter. De toegekende vrije trap wordt door Nathalie keihard op de lat geschoten! Het blijft 1-1. Vlak daarna fluit de scheidsrechter voor de rust!!

In de rust vooral benadrukt dat we zo door moeten gaan, met dezelfde inzet en passie. Limmen gaat inderdaad door, maar ook SJC komt sterk uit de kleedkamer. Een leuke, gelijkopgaande wedstrijd is het gevolg. In de 60e minuut verlaat Rosa het veld en wordt vervangen door Roos. De Limmen-verdediging hield goed stand onder leiding van Sascha. In de 70e minuut wordt de moegestreden Nathalie vervangen door Marleen. Het is voorlopig de laatste wedstrijd van Nathalie, die met 'zwangerschapverlof' gaat! Na de winterstop zien we haar weer terug op de Limmervelden. Door wat omzettingen in de opstelling was Limmen niet scherp genoeg bij een corner en via de klutst beland de bal achter Sophie in de goal. Een 2-1 voorsprong voor SJC. 5 minuten daarna wordt er door Limmen niet resoluut uitverdedigt en kan SJC snel overnemen en door een scherpe aanval zelfs de 3-1 maken. Tamara vervangt daarna Arja, die tijdelijk in de spitspositie te vinden was. Voorin blijven Esther en Roos hard werken om die aansluitingstreffer te maken, maar de koek was op voor Limmen.

Voor SJC bleek deze overwinning niet voldoende. Velsen wist ruim te winnen van ADO'20 waardoor zij op eigen kracht de titel binnenslepen. Namens Limmen Vr1 gefeliciteerd met dit kampioenschap!

Het duurde even voordat Limmen wakker was vandaag, maar daarna werd er gestreden voor elkaar en werden er goede kansen gecreeerd. Dit biedt zeker houvast voor het nieuwe seizoen!! Op zondag 11 mei speelt Vr1 haar laatste wedstrijd van dit seizoen, thuis tegen VUC om 14.00 uur. Komt allen! Daarna is "Waar poept de Koe".