Limmen C1 slaat toe in uitstekende 2e helft

12 april 2014 14:45

Timmerman, K.

LSVV C1 - Limmen C1  1 - 3

Zuid-Scharwoude, 13 april 2014 Vandaag de wedstrijd tegen degradatie kandidaat LSVV. En dat LSVV voor zijn laatste kans aan het strijden was werd al snel duidelijk. De hele trukendoos werd opengezet en met een tomeloze inzet gecombineerd met veel verbaal en een flinke portie fysiek geweld werd de strijd aangegaan met onze jongens. Limmen had hier lange tijd geen goed antwoord op en liet zich meeslepen in het kick en rush van de tegenstanders. Overigens leidde dit niet tot grote kansen van LSVV, verder dan een enorme poeier vlak over de lat kwamen zij niet. De 1-0 viel dan ook letterlijk uit de lucht. Een lange bal viel in het strafschop gebied voor de voeten van een tegenstander en deze kon hem simpel langs de kansloze Stan tikken. De mannen van LSVV bleven 'oorlog' maken in het Limmer strafschopgebied en er werd menig duel op het scherpst van de snede uitgevochten door Joeri en Cody op de flanken. Limmen kwam langzamerhand wat meer in de wedstrijd en na een schitterende combinatie tussen Boris en Jos, ging laatstgenoemde over zijn tegenstander heen en poeierde de 1-1 in de touwen, tenminste volgens de regels van de KNVB. Er zat zelfs geen luchtje van buitenspel aan, maar toch werd schaamteloos de vlag omhoog gestoken en de scheidsrechter reageerde hierop door de zuivere  goal te annuleren. Beetje triest en zonde van de mooie aanval. De rust werd bereikt met een 1-0 achterstand. Na de rust wat omzettingen. Jaap verving de geblesseerde Cody op de back positie, Thijs ging naar het middenveld en de altijd aanspeelbare Dirk verscheen in de spits. Direct na de aftrap zagen we een heel ander Limmen en werd gelijk het grote klassenverschil zichtbaar. Er werd weer gevoetbald en Limmen ging op jacht naar de gelijkmaker. Na een combinatie tussen Boris en Dirk belande de bal voor de voeten van Quentin die schuin op het doel afkwam. Helaas belande zijn enorme poeier op de binnenkant paal en vloog over iedereen heen het veld weer in. Even later knalde een uitstekend genomen vrije trap van Jaap op de lat, we kwamen dichterbij maar dat telt niet. Door het sterke verdedigen van Job kreeg Ron de kans om in te schuiven en dat deed hij ook. Even buiten het strafschop gebied nam hij de bal op zijn slof en met een mooie boog verdween deze over de keepster in het netje, de dik verdiende 1-1 was een feit. LSVV probeerde er met lange ballen naar voren nog uit te komen, maar alle aanvallen werden onderschept door de 3 J's (Jaap, Job en Joeri). Slechts één keer viel de bal goed voor hen, maar deze kans werd uitstekend onklaar gemaakt door de geconcentreerd keepende Stan. Ondertussen werd LSVV al nerveuzer van de heel sterk spelende Thijs en Jos, die ongrijpbaar voor de tegenstanders de ene na de andere aanval opzette. Het was wachten op de voorsprong. Deze kwam er ook, toen Quentin een gat trok en de weer opgestoomde Ron, Wesley op maat bediende. Zeer beheerst lag de 1-2 in de goal. Limmen had nog niet genoeg en na wat gecombineer in het strafschop gebied van de tegenstanders, legde Jos de bal terug op Wesley die niet aarzelde en de bal schitterende in de kruising schoot. Jongens de eerste helft hebben we het niet meer over, maar de tweede helft was gewoon goed. Op 3 mei spelen we de laatste wedstrijd van een nu al geslaagd seizoen tegen het sterke Always Forward. Het zal leuk zijn als jullie ons dan nog even trakteren op een mooie afsluiting.