Terechte nederlaag voor mat Limmen C1

5 april 2014 13:00

Smits, M.

Limmen C1 - SVW'27  C1 0 - 3

Limmen, 5 april 2014. Vandaag stond de topper op het programma tegen SVW, met als inzet de 2e plaats in de competitie. De vorige 2 wedstrijden tegen deze ploeg was Limmen sterker en dat leverde in de beker een overwinning en in de competitie een onterechte nederlaag op. De verwachtingen waren hoog gespannen en er werd gehoopt op een mooie wedstrijd. Helaas ging dit voor Limmen niet door. De woorden van de trainer,  van het sportief spelende SVW, na de wedstrijd, zeiden eigenlijk alles: Het leek wel of een aantal jongens van jullie er geen zin in hadden. Mannen hoe kan dit nou? Je speelt in de Hoofdklasse voor een 2e plaats, dit is voor een vereniging als Limmen een top prestatie. Je hoort in zo een wedstrijd met zijn allen de ballen uit je broek te lopen en doe je dat niet dan laat je je ploeggenoten in de steek die dat wel doen. Er zijn nog wel een aantal behoorlijke kansen gecreëerd.  Vlak voor rust een bal op de lat en halverwege de 2e helft werd SVW aan de rechterkant een kwartiertje vastgezet. Helaas wilde de kansen er net niet in. Ondertussen maakte SVW goed gebruik van de open gezette snelweg aan de flank en hieruit ontstonden alle tegengoals. Jongens gauw vergeten deze wedstrijd, maar wel even de volgende zaken meenemen naar de 2 laatste. Volgende week speelt SVW tegen Bloemendaal, dus de 3e plek (ook een top prestatie) is nog steeds binnen bereik, de volgende partijen moeten dan wel gewonnen worden. En probeer dan ook even de volgende basis regels van het voetbal mee te nemen, die door Roland en Maarten telkens tegen jullie verteld worden: Dekken doe je aan de binnenkant en nooit aan de buitenkant, pass in de voeten en niet door de lucht of meters naast je medespelers en het belangrijkste, 100% inzet van iedereen. Kom op, jullie hebben al een prima seizoen gedraaid zorg alleen nog even voor de slagroom op de taart.