2 april 2014 D1verslag Limmen – Blokkers / 5 april 2014 D1verslag Limmen – Bloemendaal

Bloemendaal D1

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse A

5 april 2014 11:00

Duijneveld, R.

2 april 2014 D1verslag Limmen – Blokkers

5 april 2014 D1verslag Limmen – Bloemendaal

Deze week opnieuw twee wedstrijden voor de spelers van D1. Waar de clubs in de eredivisie klagen over een druk programma wordt bij vvLimmen rustig een volgende wedstrijd voorbereid. Vorige week heb ik geschreven dat er zand in de raderen zat. Zonder overtuiging werd met 1 – 2 verloren. Teammanagers Martijn Glorie en Marc Valkering hadden dus werk aan de winkel. Martijn spoot met kruipolie en Marc hanteerde de staalborstel. Dit is natuurlijk goed gereedschap om de stoommachine als D1 weer in volle vaart te laten bewegen.

Helaas konden woensdagavond Tristan Aker en Jacco de Jong nog niet spelen. Limmen kon wel een beroep doen op twee selectiespelers Mats Thijssen en Wessel Hoeben. Beide spelers paste zich uitstekend aan. Om 18:30 uur stonden Floortje Doornebal en haar mannen glimmend op het veld. Met strakke koppies lieten zij de bal rollen. Marc en Martijn hadden eer van hun werk want Limmen D1 won de wedstrijd tegen Blokkers met

3- 0.

Alle doelpunten werden gescoord in de eerste helft. 1 – 0 door Floortje. Zij wist goed haar lichaam te gebruiken door zelf tussen de bal en de tegenstander te gaan staan. Vanaf rechts kwam zij het strafschopgebied binnen rennen en met een strak schot liet Floortje de keeper van Blokkers kansloos.

2 – 0 werd gescoord door Sam Tomasi. Jesse Glorie gaf een perfecte diepte pass door het midden van de verdediging van Blokkers. Sam liet de bal nog een keer stuiten en gaf met zijn knie het laatste zetje om de bal over de keeper in het doel te krijgen.

De 3 – 0 was van Jesse. Na een vrijetrap van Bjorn Valkering links halverwege de helft van Blokkers wist Jesse goed zijn hoofd tegen de bal te krijgen en diagonaal binnen te koppen. Een mooi doelpunt in een vol strafschopgebied waardoor de keeper van Blokker kansloos was.

In de tweede helft geen doelpunten meer maar wij zagen nog wel een prachtig schot van Wessel. Met een volley probeerde hij van grote afstand Blokkers pijn te doen. Helaas ging zijn doelpoging naast.

Op zaterdagmorgen d.d. 5 april 2014, met prachtige weer mocht Limmen D1 aantreden tegen Bloemendaal wederom op het A-veld. Vele toeschouwers wisten sportpark Dampegheest te vinden deze morgen, klassen allemaal voor jullie support. Wedstrijd nummer twee deze week en zal het een 6 punten week worden voor de spelers van trainer Bas Peters? Bas heeft besloten om het als trainer volgend seizoen wat rustiger aan te gaan doen. Zijn werkzaamheden laat het niet toe om nog een seizoen gebonden te zijn aan vaste trainingsavonden. Het is goed om van hem te vernemen dat hij zich graag wilt in blijven zetten voor de vvLimmen. Dat is natuurlijk een wijs besluit van Bas. Mede dankzij zijn inzet en kwaliteit staat onze D1 op de tweede plaats in de Hoofdklasse A en zijn wij nog actief in het KNVB bekertoernooi. Hiervoor onze dank en wij genieten wekelijks van de strijdt die geleverd wordt voor het kampioenschap door de gehele D-selectie met zijn begeleiders en (hulp-)trainers.

Om 11:00 uur werd voor het begin van de wedstrijd gefloten. Limmen was direct bij de wekker en al in de 6e minuut kregen wij een geweldige actie te zien van Thomas van Dijk. Van circa 20 meter vanaf het doek van Bloemendaal nam Thomas de bal aan een draaide om zijn as. Geheel gecontroleerd schoot hij met een boog richting doel. De keeper raakte de bal nog wel maar moest toch zijn mindere kennen in dit schot van grote afstand. Net onder de lat plofte de bal in het doel. Onze blijdschap was groot. Bloemendaal is een tegenstander die in voorgaande wedstrijden de zwakheden van Limmen wist bloot te leggen. Wij waren dan ook gewaarschuwd. Even later een goed geplaatste bal van Bloemendaal op de lat van ons doel. Keeper Bram Levering heeft een engeltje op zijn schouder zitten.

De eerste- en tweede helft ging gelijk op tussen beide partijen. Geen grote kansen aan beide partijen. Bas Wempe en Stijn Bakker speelde een prima wedstrijd als backs. Zij hadden beide een snelle tegenstander maar echt gevaarlijk werden deze jongens niet. Jesse had nog een kop kans. Helaas kwam de bal eenvoudig in de handen van de keeper.

In de laatste minuut van de wedstrijd kreeg Bloemendaal een grote mogelijkheid om de gelijkmaker te scoren. Via een aanval uit het boekje werd er door Bloemendaal aan de verkeerde kant van de paal geschoten.

Het bleef 1 – 0 waardoor Limmen 3 belangrijke punten behaalde en de 6 punten voor deze week. Een uitstekende prestatie door het gehele team. Bram heeft twee wedstrijden de nul gehouden en dat is ook erg lekker voor een keeper.

Dinsdag 8 april 2014 de bekerwedstrijd tegen SVW 27 uit Heerhugowaard. Deze wedstrijd begint om 18:30 uur in Heerhugowaard op Sportpark De Kabel. Ik wens jullie heel veel suc6 en maak er een mooie pot voetbal van.