Dames 1 speelt gelijk tegen Always Forward

Onbekend (schot)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

6 april 2014 14:00

Precies een jaar nadat vorig jaar bij Always Forward dames 1 het kampioenschap in de derde klasse behaald werd, stond nu opnieuw de uitwedstrijd tegen medepromovendus AF op het programma.
Al voor het begin van de wedstrijd kregen we te maken met een domper. Keepster Sascha raakte tijdens het inschieten geblesseerd en blijkt haar vinger gebroken te hebben.  Wissel Sophie Kuijs trok toen de keeperhandschoenen aan en verdedigde het Limmer doel. Sascha veel beterschap toegewenst!

De wedstrijd begon goed voor Limmen, want al binnen enkele minuten stond de 0-1 op het bord. Nathalie kreeg op rechts de bal ingespeeld van Arja. Zij stuurde Esther weg in de diepte. Esther legde de bal vervolgens breed op de meegekomen Rosa, zij wist wel raad met deze buitenkans en zorgde voor de 0-1. Hierna trok AF het initiatief meer naar zich toe, en bleef Limmen meer loeren op de counter. Dit leverde grote kansen op voor Rosa en Esther, maar deze werden helaas niet benut. Ook werd er nog een goal van Rosa afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. En lobde Arja de bal net naast de verkeerde kant van de paal over de keepster heen.  Ondertussen was AF al op 1-1 gekomen na een onhoudbaar afstandsschot.  In het tweede deel van de eerste helft werd AF sterker. Limmen had moeite om de duels te blijven winnen en was soms steeds een stapje te laat. Dit resulteerde vlak voor rust in de 2-1 en 3–1 voor AF.

In de rust werd afgesproken de tweede helft feller te spelen en elkaar meer positief op te blijven jutten. De tweede helft waren beide ploegen weer aan elkaar gewaagd. Toch kwam Limmen op 2-3. Esther zorgde met een van richting veranderd schot voor de aansluitingstreffer.  Deze treffer gaf Limmen meer zelfvertrouwen en er werd doorgejaagd op de gelijkmaker. Deze kwam er nadat Nathalie een voorzet vanaf rechts nog net kon terugleggen op de inkomende Manon. Haar geplaatste schot in de hoek leek houdbaar, maar bleek de keepster van AF toch te machtig. 3-3.
Aan de andere kant had Sophie nog een prachtige redding en zo bleef 3-3 de eindstand.

As zondag staat de thuiswedstrijd tegen VUC op het programma. Onder toeziend oog van twee pupillen van de week gaan we dan weer voor de winst!