Limmen C1 veel te sterk voor Foresters

29 maart 2014 13:15

Timmer, J.

Foresters C1 - Limmen C1  0 - 3

Heiloo, 29 maart 2014  Vandaag de return tegen Foresters en om mee te blijven draaien voor een plek in de top 3 moest deze wedstrijd worden gewonnen. De Foresters riepen voor de wedstrijd dat ze gingen winnen, maar onze mannen dachten daar heel anders over. De mannen en vrouwen uit Heiloo begonnen zeer fel aan de wedstrijd en Limmen liet ze even uitrazen. Daarna begon het inmiddels bekende combineren en werd de druk op Foresters opgevoerd. Dit resulteerde al snel in een goal. Na een snel een tweetje tussen Dirk en Boris, maakte laatst genoemde het prima af. Er werd niet gevlagd voor buitenspel, maar de warrig fluitende leidsman keurde de goal geheel ten onrechte af. De opbouw van achteren werd prima verzorgd en de kansen kwamen er ook. Helaas voor Limmen zat er steeds een been van de tegenstander tussen. Dit leverde wel een flink aantal corners op die het nodige gevaar voor het vijandelijke doel opleverde. Zo kopte Dirk tot 2 x toe een hoge corner hard terug richting de 2e paal en het was jammer dat de bal net voor Jos werd weggetikt door een collega anders had de 0-1 al snel in het netje gelegen. Ondertussen moest de achterhoede attent blijven voor de counters van Foresters . Job had hier als laatste man goed het oog in en liep weer heel nuttig alle gaten dicht. De enkele keren dat de bal wat dichter bij de goal kwam was de scherp keepende Stan heerser in zijn doelgebied. Cody deed als voorstopper heel nuttig werk door het combineren van de tegenpartij te ontregelen en Jaap en Joeri zochten aan de flanken steeds de voetballende oplossing. Toch kwam de voorhoede niet echt los van de harde verdedigers. Toen besloot Jaap het eens van afstand te proberen en zijn knal kwam via de binnenkant paal en de rug van de keeper voor de voeten van Wester, die zeer beheerst de bal in het netje deponeerde. Vlak voor de rust eindigde een combinatie tussen Dirk en Wesley op het hoofd van Quentin die de bal over alles en iedereen  heen kopte naar de instormende Boris die de bal bij de tweede paal knap binnen tikte. Limmen begon sterk aan de tweede helft  en binnen de minuut reageerde Thijs uitstekend op een misverstand in de verdediging, helaas belande zijn schuiver net aan de verkeerde kant van de paal. Weer even later was een voorzet net te hard om door Jos binnen gelopen te kunnen worden. Met een beetje mazzel had het al 4 of 5 nul voor Limmen gestaan. Toen werd besloten het een beetje spannender te gaan maken, nog steeds weet niemand waarom, maar de bal lag op de stip. Gerechtigheid bestaat nog want de bal ging via de paal het veld weer in. Foresters werd aan flink wat balbezit geholpen door de 12e man en begon er weer in te geloven. Stan moest nog een keer een Vermeertje uit de kast halen om een tegen goal te voorkomen. Onder leiding van Ron en Cody begon Limmen wat meer tegengas te geven tegen het vooral fysieke spel van de tegenstanders en dat hielp. Wester zwiepte de bal over de twijfelende verdediging en Wesley was er als de kippen bij om dit cadeautje uit te pakken. Na een rommelig eind van de wedstrijd nam Limmen dik en dik verdiend de 3 punten mee naar huis.  We doen nog volop mee voor de 2e plek en de stand ziet er op dit moment als volgt uit:

Fortuna Wormerv. C1

SVW 27 C1

Limmen   C1

Bloemendaal C1

SDZ C1

Volgende week weer een zware pot, ga ervoor!