25 maart 2014 D1verslag Limmen - OSV

25 maart 2014 17:30

Meijer, G.

25 maart 2014 D1verslag Limmen - OSV

Op deze dinsdagmiddag speelde Limmen D1 in de 8e finale om de KNVB beker. Het zou opnieuw een echte beker kraker worden. Onder toeziend oog van bestuurslid Jan Nijman zag hij de zegetocht van D1 doordenderen.

Natuurlijk goed om te merken dat het bestuur hun support betuigen aan deze spelers.

Ook waren er weer veel trouwe supporters van D1 meegereisd naar Oostzaan. Klasse!!!!

Om 17:40 uur werd door Limmen afgetrapt. Huis fotograaf Ronald Bakker kon de eerste 10 minuten zijn lens constant scherp stellen bij het volgen van het spel. De wedstrijd begon energiek waarbij iedere aanval wel een doelpunt of een grote kans betrof.

In de 2e minuut werd het 0 – 1. Als Sem Tomasi achter de verdediging van OSV staat, krijgt hij de bal in de voeten van een speler van OSV. Scheidsrechter ziet dit en laat doorspelen ondanks het vlaggen van de grensrechter voor buitenspel. Voor Sem de mogelijkheid om de score te openen. Met een droge schuiver over de grond schoot hij de bal in de hoek langs de keeper van OSV.

De supporters zijn net tot rust gekomen van deze treffer of OSV zette direct de aanval in. Een vlijmscherpe aanval over links wist OSV prachtig voor te trekken. Gelukkig voor keeper Bram Levering raakte niemand deze bal aan. De bal gaat nog geen halve meter langs de doellijn. Bram en de rest van Limmen stonden aan de grond genageld.

4e minuut  0 -2 door Mike Schouten. Bjorn Valkering stuurde Thomas van Dijk de diepte in. Met de bal aan de voeten wist Thomas twee verdedigers voor te blijven. Op de rand van het strafschopgebied trekt OSV aan de noodrem. De scheidsrechter gaf Limmen net buiten het strafschopgebied een vrijetrap. Mike nam deze en schoot laag door de muur langs de keeper. Dit was natuurlijk een luxe positie voor de coaches Martijn en Marc.

In de 5e minuut trilde de lat boven het hoofd van Bram. OSV zag hun schot vanaf circa 25 meter van het doel tegen de lat uit één spatten en terug het veld in komen. Limmen was gewaarschuwd. De spelers van OSV hebben verschillende kwaliteiten. In de 8e minuut had OSV geluk. Door Limmen werd een hoge bal, die ongelukkig stuitte, verkeerd ingeschat waarna de spits van OSV eenvoudig kon scoren, 1 – 2.

3 minuten later krijgt Sem opnieuw een geweldige kans om te scoren. Thomas van Dijk gaf een steekbal op Sem maar hij zag zijn schot gekeerd worden door de keeper van OSV.

OSV werd steeds beter door fysiek meer druk te geven. Afvallende ballen waren meestal voor hen. In de 23e minuut werd het 2 – 2. OSV wist uit een hoekschop perfect binnen te koppen.

Limmen was even uit het lood. Trainer Bas bracht Floortje Doornebal binnen de lijnen. Floor was direct gevaarlijk en zag tot twee maal toe een goede mogelijkheid verloren gaan. Eerst stond de keeper in  de weg en de tweede keer ging de bal net naast het doel.

De tweede helft was nog maar net begonnen of Jacco de Jong slalomde zich vanaf eigenhelft door de verdediging van OSV. Recht op het doel af wist hij de verdedigers achter zich te laten en de keeper van OSV het nakijken te geven, 2 – 3.

De wedstrijd beef spannend tot aan de laatste seconden. Er werd niet meer gescoord. Limmen kon juichen na het affluiten van de scheidsrechter.

De achterhoede met Bas Wempe, Stijn Bakker, Nino Peemen, Jesse Glorie en Mike waren vandaag superieur.

Zij wisten uitstekend de behendige spelers van OSV te bestrijden. Ook het middenveld met Thomas van der

Wijk, Tristan Aker, Bjorn en Sem speelde uitstekend. Jullie waren een kwelling voor OSV. Jullie liepen steeds

de gaten dicht en schakelde snel van aanval naar verdedigen of omgekeerd.

Een 2 – 3 overwinning is een fantastisch resultaat. Zaterdag weer lekker voetballen voor de competitie waar

jullie nog alle kans hebben voor een mooi resultaat.

Supporter Kees