Limmen C1 walst over ZOB heen

22 maart 2014 13:00

Huising, J.

Limmen C1 - ZOB C1  6 - 0

Limmen, 23 maart 2014 Vandaag de return wedstrijd tegen het laag geklasseerde ZOB. Limmen begon zoals het de tweede helft vorige week tegen Fortuna was geëindigd en dat was niet leuk voor ZOB. ZOB werd vastgezet op de eigen helft en is hier nauwelijks meer van af geweest. Job en Ron heersten, zoals gebruikelijk met hun snelheid in het centrum en Leon en Joeri bewaakten de zijkanten van de verdiging er kwam geen man voorbij. Slechts een keer moest Stan handelend optreden op een rare dwarrel bal maar daar had hij geen moeite mee. De aanvals golven van Limmen waren niet te tellen en er kwamen kansen, veel kansen, helaas was het enige wat er vandaag aan schorte, de scherpte in de afronding. Er werden meerdere open kansen gemist, maar het belangrijkste is, dat ze wel gecreëerd werden en dan ook nog met heerlijk combinatie voetbal. De 1-0 kwam er toch. Boris en Jos tikten voor de zoveelste keer hun verdedigers gek en de bal belande bij Wester, pass op Wesley en dan weet je het wel, een streep in de benedenhoek, de ban was gebroken. Even later wist Wester, Quentin in schietpositie te brengen en het netje bolde weer, 2-0. Hierna stokte de productie maar er waren nog wel een paar pogingen die de schoonheids prijs verdienden. Een strakke corner van Wesley werd snoeihard door Thijs ingekopt, de bal schampte de bovenkant van de lat en had een beter lot verdiend. Een harde voorzet van Boris, werd door de sprintende Jos met de buitenkant schoen onder controle gebracht, waarna hij hem direct met zijn andere been tegen de paal punterde. Joeri vond dat het tijd werd om zich ook met de aanval te bemoeien en zijn schot verdween rakelings langs de verkeerde kant van de paal. ZOB mocht de handen dicht knijpen dat het maar 2-0 stond bij de rust. In de tweede helft een paar omzettingen. Dirk in de spits en Jaap op de rechtsback positie. ZOB probeerde het nog even maar de veel grotere aanvallers kregen geen voet aan de grond tegen Job en Ron die als pitbulls elke aanval tegen hielden. Het is goed dat het zonnetje er regelmatig bij kwam want Stan had het wel erg rustig. Joeri denderde regelmatig over Wesley heen en zorgde zo voor nog meer druk. Aan de andere kant deed Jaap, combinerend met Boris hetzelfde. Door de bewegelijkheid van Dirk ontstond er meer ruimte voor loopacties en die kwamen er ook, de druk nam weer toe en het netje werd wat makkelijker gevonden als in de eerste helft. Een strakke voorzet werd door Quentin, heel knap in de beneden hoek gekopt en even later trok Dirk een gat waar Wester dankbaar gebruik van maakte. Hij knalde de bal ongenadig hard in de kruising. Limmen bleef aanvallen en kansen creëren. Thijs stond bij de zijlijn en besloot de bal voor het doel te slingeren, deze verdween met een grote boog, onhoudbaar voor de keeper, in de verre bovenhoek. Vlak daarna was wederom Thijs alert bij een weg kopbal van ZOB, de rebound was voor hem en de 6-0 stond in de boeken. Jongens, hard gewerkt, heerlijk gevoetbald, mooie acties en mooie goals. Volgende week naar de buren en hier hebben jullie nog iets recht te zetten. Volgende week alle kansen erin en de 3 punten zijn binnen. Ook op school geen gezeur dus ga ervoor. We staan inmiddels 3e op slechts 3 punten van de 2e plek, het smaakt naar meer.