Limmen komt van achterstand terug en laat na daarna te winnen

Limmen VR1 (zon)

KFC VR1 (zon)

2e klasse E

1 december 2019 11:00

Vittorio Stanco

Na een jaar in de eerste klasse zijn de vrouwen van Limmen weer terug in de tweede klasse. En daar draait het team prima mee in de subtop. Tegen concurrent KFC kwam het terug van een 0-2 achterstand of vervolgens na te laten alsnog te winnen. Het werd zodoende 2-2.

Twee seizoen geleden promoveerde Limmen enigszins onverwacht via de nacompetitie naar de eerste divisie. Een zwaar seizoen met veel reiskilometers en weinig punten volgde. Limmen kreeg nog de kans om zich via de nacompetitie te handhaven, maar zag daar vanaf. ,,Deze klasse bevalt dan ook een stuk beter”, stelt aanvoerder Amber Wuring. ,,Er zijn weliswaar een paar tegenstanders waar we wel heel makkelijk van winnen, maar de meeste wedstrijden zijn gelijkopgaand.”

Zoals het treffen met KFC. Voor rust komt KFC op 0-2, maar Limmen, dat ondanks de achterstand niet slecht speelt, gaat weer in de kansen geloven als Tess Ligthart voor de aansluitingstreffer zorgt. In de tweede helft gaat het spel over en weer, maar is het invaller Astrid Kaandorp die met een mooie lob voor de 2-2 zorgt, waarna in de slotfase de thuisploeg dicht bij de zege is. Keepster Linda de Vries moet weliswaar nog een keer resoluut ingrijpen om een Zaanse counter onschadelijk te maken, de grootste kansen zijn voor Limmen. Sanne van der Velden schiet echter naast en de kopbal van Ligthart belandt op de paal.

,,Jammer. We zijn flink druk blijven zetten, maar hij viel helaas niet”, aldus Frank Wuring, die de afwezige trainer Cor Noordenbos eenmalig vervangt. ,,Ik ben in principe gewoon een ouder, maar omdat ik meestal wel van de partij ben, weet ik redelijk wat er speelt. Zo lossen we dat in het team op.”

Zijn dochter Amber kwam vorig seizoen samen met Sanne van der Velden over van VV Alkmaar en samen met Leah Schoffelmeer (vorig jaar trainer, nu weer actief op het middenveld) vormen zij de drijvende krachten in het Limmer team, dat het dit seizoen zonder de treffers van Rosa Min (op wereldreis) moet doen. In het dorp waar vrouwenvoetbal al populair was ruim voordat de landelijke trend omhoog was ingezet, vormt een groep van zestien speelsters de hoofdmacht. ,,En daar komt steeds meer voetbal in”, stelt Amber Wuring. ,,We spelen steeds minder de lange bal, alleen er moeten nog wat automatismen en meer vastigheid in ons spel komen.”

Dan kan de stap naar de top drie zeker gemaakt worden, gelooft de captain. ,,Daar horen we qua niveau wel tussen en als we in balbezit nog wat beter worden gaan we die stap ook nog wel maken.”

Limmen: De Vries, Rienstra, Olling, Wuring, Sassen (46. Van Tuin), Van der Velden, Schoffelmeer, Zuiderduin, Hollenberg, Koelman (66. Kaandorp), Ligthart.

Scheerman 0-1, Van Petersen 0-2, Ligthart 1-2, Kaandorp 2-2

Bron: NHD-Alkmaarsche Courant. verslaggever Robin Kandorp