Limmen verslaat koploper Purmerend

Limmen 1 (zon)

27 oktober 2019 14:00

O.Terband

Limmen begon fel aan de wedstrijd. Uit een corner kreeg Wouter Koot een mooie schietkans maar deze bal werd tot corner verwerkt. Even daarna kroop Limmen door het oog van de naald. Scheerman redde bekwaam en de paal bracht redding. Limmen kreeg een veldoverwicht en Sem Winter kwam oog in oog met de keeper maar weer geen goal. Die viel aan de andere kant na balverlies van Wouter Koot. De fout werd onhoudbaar ingeschoten Even daarna een levensgrote kans voor Rens Min. Uit een corner schoot hij geheel vrijstaand hoog over. Ook Paul zeeman faalde oog in oog met de keeper. Dat deed Jan Welboren even later beter. Tussen de benen van de keeper schoot hij raak. Na de rust weer een mooie aanval. Jan Welboren tikte binnen echter de scheids keurde deze af wegens buitenspel. 20 minuten voor tijd was het wel raak. Een goede voorzet van Zeeman werd door Welboren keurig afgerond. 1-2. Een wedstrijd waar elke supporter niet kon begrijpen dat dit een wedstrijd was tussen de nr 1 en de nr laatst. Limmen was gewoon beter. Purmerend mocht nog van geluk spreken dat een overtreding op Boris de Boer niet met een strafschop werd beloond. Eerste winst dus voor het sterk spelende Limmen.