Limmen weet weer wat winnen is

Limmen 2

Schoten vv. 2 (zon)

10 november 2019 11:00

M.Unsai

VV limmen 2 - afgeSCHOTEN 2

Na een paar matige potjes moest er vandaag toch echt gewonnen worden. Nog een gelijkspel stond niet tussen de opties. Net als Feyenoord heeft Limmen 2 de trainer (voor 1 pot) aan de kant gezet. De "verlosser" is onze eigen GENERAAL, Gerard Broedersz. Gerard was tijdens de voorbeschouwing zichtbaar zenuwachtig. Maar Geertje heeft in zijn 40 jaar lange carriere nog nooit verloren van VV schoten. Tijdens het heerlijke gebak en de taart van Roxeanne, werd de opstelling gemaakt! Geertje zette gelijk zijn zoon in de spits (ongelooflijk). Rechts voor stond dikkop Dirk, links voor Mr. Q. Het middenveld werd gevormd door Roxeanne, Thijs en Chris. Achterin mocht Brandon rechts startten en het debuut van Joeri in limmen 2 was een feit!!! Voor de wedstrijd bedacht Dennis opeens dat hij mee wilde doen. Vince was 2 minuten te laat en mocht daarom de vlag hanteren!! Zonder gemekker en gemor pakte Vince dit top op! Wat een grote klasse!

Limmen moest op het B veld spelen omdat de Rob W. Vanuit de kantine naar de dames kon kijken terwijl hij de broodjes aan maken was. Limmen had de Tos verloren en speelde de eerste helft tegen een vervelend zonnetje in de oogjes. De eerste helft speelde limmen vrij goed maar o zo slordig. Na 5 minuten kwam Schoten met een lange bal bijna 1 op 1 met Barthez! In de 16 meter kon Brandon dit voorkomen door geniaal de tegenstander onderuit te glijden zonder een penalty tegen te krijgen. Grote klasse! Shane kreeg hiervoor nog een dot van kans maar wist deze knap zeer ruim over te schieten van een meter of 10!

Na een minuut of 20 later en wat kansjes van Limmen kreeg Joost geel door een geweldige natrap. Zeer effectief en o zo slim! Deze vrije trap leidde tot niks en limmen kon weer verder met aanvallen. Limmen kwam er soms aardig uit en kwam tot gevaarlijke voorzetten. Maar de voorzetten misten scherpte, of onze aanvallers, die steeds op de verkeerde plek stonden. Vince stond overigens keurig te vlaggen!

Rust

De tweede helft draaide limmen van kant(zoals elke wedstrijd) en gingen op jacht naar de voorsprong. De mannen van vv schoten leken op te raken en limmen wilde hier gebruik van maken. De 5! Wissels die Limmen rijk was, wilde het veld ook wel is in. De eerste 2 waren Mouse (vaak motm omdat zijn hele familie op hem stemt en Joran. Brandon en Chris mochten eruit! Limmen was zichtbaar sterker maar deed helemal niks met de mogelijkheden, totdat....... Roxeanne lopte de bal naar dikkop Dirk, waar hij helemaal niet op mikte. Dikkop Dirk nam de bal uitstekend aan en stuurde mr. Q weg. Een mooie steekbal was het gevolg. Mr. Q kwam 1 op 1 met de goed keepende keeper maar wist hem in de verre hoek te verschalken. Hun grens vlagde wel maar de scheids zag dit prima en liet doorspelen. 1-0

Vv schoten kregen nog 3 dotten van kansen maar hun aanvaller schoot met losse flodders. Ook 2e keeper Leon stond keurig op de doellijn om de bal weg te bonjouren.

Hierna vonden Joost, Thijs en Shane het ook voldoende en werden vervangen door Koen, Dennis en toch nog vlagger Vince. ARON was zo lief om Vince speelminuten te geven. Aron was wel zeer grappig en goed op de bank!

Vv schoten moest vanaf minuut 70 nog met 10 man door omdat Roxeanne neer werd gehaald. Hij rolde wel 12 keer om zijn as heen voordat hij een gil gaf waar Andre hazes nog in zijn graf zich omdraaide. Wat een aansteller. Maar na de wedstrijd zei Roxeanne dat hij wel echt pijn had. Dus misschien was het niet gespeeld.

Joran, Vince en Dirk zorgden nog voor een 6 tal kansen maar dat mocht niet baten. Vooral speler van de wedstrijd Joran had een mooie actie totdat hij plotseling via de zijkant van het veld 1 op 1 kwam met de keeper. Hij wist totaal niet wat hij daar deed en moest doen. De slechtste optie was een rollertje op doel. En dat werd het ook. De wissels op de bank genoten uitbundig van deze wanvertoning.

1-0 was de uitslag!!! Topresultaat van onze Generaal. Op naar volgende week.