Sterk Limmen C1 zet wat recht tegen FC Uitgeest

8 maart 2014 13:00

Billor, M.

Limmen C1 - FC Uitgeest C1  5 - 1

Limmen, 9 maart 2014  Vandaag de revanche wedstrijd tegen de buren uit Uitgeest. De uitwedstrijd was namelijk op een behoorlijk lullige manier verloren van deze laagvlieger en de mannen waren er op gebrand om iets recht te zetten. Na de leuke tik wedstrijd van vorige week ging het publiek er dan ook even goed voor staan. Uitgeest ging eerst richting ons doel en schoot een vuurpijl richting de Limmer goal. Stan tikte de bal rustig over de lat en daarna begon het spel op de andere helft. De mannen zaten er kort op en verstoorden de opbouw van Uitgeest al in een vroeg stadium. Job en Cody hadden het centrum volledig onder controle en op de flanken gaven Leon en Joeri hun tegenstanders geen kans. Ron veroverde op het middenveld de ene na de andere bal en daarna begon Limmen weer met het betere tik werk. Jaap speelde de bal in op Dirk en na een schitterende steek pass stond Boris in ene vrij voor de keeper, helaas ging zijn schot net naast. Limmen bleef aanvallen en even later waren de rollen omgedraaid. Boris speelde diep op de sprintende Dirk, die het nog even spannend maakte, maar daarna de bal beheerst door de benen van de keeper in het netje deponeerde. De kop was eraf. Limmen bleef aanvallen en op zoek naar meer. Jos pingelde zich regelmatig langs zijn tegenstander en leverde veel voorzetten af. Tot Wesley op de rand 16 werd aangespeeld door Ron, hij slingerde zich om zijn tegenstander heen en schoot diagonaal, via de binnenkant paal de dik verdiende 2-0 in de touwen. Met kunst en vliegwerk wist Uitgeest de schade tot de rust beperkt te houden. Na de rust eenzelfde spel beeld. Limmen vol in de aanval en Uitgeest die probeerde dit tegen te houden. Al snel volgde het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Wesley gooide een uitbal op de diepgaande Jos, hij werd getackeld maar kreeg vallend de bal nog strak voor. De goed ingelopen Boris wist de bal springend in de kruising te tikken. 3-0 het smaakte nog steeds naar meer, maar Limmen liet de teugels vieren. Eerst werd een schuiver nog door Stan uit de hoek getikt, maar even later scoorde Uitgeest als nog. Een slap schot verdween via een polletje over de duikende Stan. Niets aan de hand, kan gebeuren en bovendien was Limmen meteen weer klaar wakker. Ondanks het doelpunt heeft Uitgeest, dankzij het uitstekende verdedigen van Leon, Cody, Job en Joeri, in de hele wedstrijd niet een kans gehad en dat is wel een complimentje waard. Onder tussen ging Limmen weer verder op zoek naar een goal en die kwam er ook. Wester ving de bal op uit een afgeslagen corner, hij zette goed door en ramde de bal achter de keeper. Limmen bleef aanvallen en de druk op de Uitgeester achterhoede nam nog steeds toe. Een volgende goal kon ook niet uitblijven. Een vrije trap strandde in de muur en de terugspringende bal werd met een heerlijke volley door Jaap onder de lat geramd. Er volgde nog een schitterende tik actie waarbij Dirk, Wesley vrij voor de keeper zette, een korte aarzeling voorkwam  echter de 6-1. Hierna floot de uitstekend leidende scheidsrechter voor het eind signaal. Jongens heel goed gespeeld, heel veel kansen gecreëerd en dat is ook belangrijk. Zoals je vandaag kon zien komen de goals er dan ook. Volgende week tegen de aanstaande kampioen. Zij zijn al begonnen met de psychologische oorlogsvoering want jullie worden op de on christelijke tijd van 10 uur s'morgens al aan de aftrap verwacht. Op dit moment zijn jullie de enige die nog niet van hen verloren hebben, ik stel voor dat jullie dit zo houden. Tot volgende week.