Twee gezichten, 3 punten.

KGB B1

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 01

8 maart 2014 14:45

Oud, P.N.M.

Vandaag de thuiswedstrijd tegen KGB. De uitwedstrijd liep uit op een onverwachte deceptie en vandaag willen wij hen een ander Limmen B1 laten zien. Binnen  3 minuten wordt de daad bij het woord gevoegd. De bal wordt voor het hok geslingerd en vindt daar het hoofd van de wederom slim inlopende Thomas. Een subtiel knikje met het hoofd is voldoende om de 1-0 aan te laten tekenen.

Hierop volgt een fase met het voetbal zoals we het allemaal voor ogen hebben. De mannen zijn Heer en Meester, de B1 speelt met rust en overzicht, langdurig balbezit is het gevolg en de tegenstander moet toekijken. De periode van overmacht leidt niet tot het creëren van veel kansen en dat begint aan de mannen te knagen.

De onrust over het uitblijven van een tweede doelpunt krijgt de overhand en de mannen schakelen over op hun pinbal modus. De mannen gaan te gretig op zoek naar de 2-0, hierbij wordt te vaak de kortste weg naar het doel gezocht en over het algemeen kom je dan de meeste tegenstanders tegen.

Ook het eerste deel van de tweede helft gaat verloren aan onze gretigheid, maar al snel wordt het herstel ingezet. De mannen gaan beter spelen, creëren wat kansjes en stuiten ook op hevig verzet van KGB.

Er ontspint zich een stevig gevecht dat pas beëindigd wordt als we na een Mattheus-achtige valpartij een vrije trap mogen nemen. Sem legt de bal klaar, de KGB keeper metselt zijn muur, de scheid-rechter fluit en Sem raust de bal in de ander hoek, 2-0.

Deze voorsprong werkt bevrijdend voor de mannen. Ze nemen het heft weer in handen en geven KGB niet meer de kans om zich terug in de wedstrijd te knokken, een goede generale voor onze volgende wedstrijd, uit tegen LSVV.

Groet,

Het Management.