2 gelijkspelen voor Da1 & Da2 door samenwerking

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

23 februari 2014 14:30

Thijs Groot

Tot 2 weken geleden was er geen vuiltje aan de lucht. Het beruchte wintersportweekend zou geen roet in het eten gooien, want Da1 moest voetballen en Da2 had een vrij weekend. Tot 10 dagen voor het weekend... toen werd voor Da2 de inhaalwedstrijd tegen HSV ingepland en was het puzzelen om op zondag 23 februari twee teams te kunnen laten aantreden. Maar... het is gelukt!! Door de inzet van een flink aantal speelsters die twee wedstrijden wilde spelen en de meiden van de Ma1 konden we toch aan onze competitie-verplichtingen voldoen. En hoe!!

's Morgens speelde Da2 de uitwedstrijd tegen HSV. Met 4 meiden van de Ma1 werd er gestreden. Met de rust keek Limmen tegen een 2-1 achterstand aan, maar in de tweede helft werd de gelijkmaker binnengeschoten, waardoor de eindstand op 2-2 uit kwam. Keurige prestatie van de Limmerdames. Daarna stapte maarliefst 6 speelsters als een speer in de auto naar Limmen, om daar weer aan de aftrap te kunnen staan. Bernardus was bereid gevonden om de wedstrijd om 14.30 uur te laten beginnen, zodat we in ieder geval met voldoende speelsters konden starten. In de bespreking afgesproken dat we heel solide en consoliderend zouden gaan spelen i.v.m. de zware belasting van een aantal speelsters. De oren van Pupil van de Week Fleur le Belle van de MD1 stonden te klapperen! Maar zij gaf het goede voorbeeld door haar aftrap keurig binnen te schieten en de Limmerdames het goede voorbeeld te geven.

Toen er om 14.30 uur werd afgetrapt, stonden er vier meiden met al een wedstrijd in de benen in het veld. Cindy Theijsseling, Sascha Weijers, Ilona Nuijens en Els Veldman gingen er nogmaals voor die dag! Limmen begon een klein beetje afwachtend, maar al gauw werd er gebikkeld en geknokt voor elke bal. Onder leiding van Sascha van Kessel stond de verdediging als een huis. De gelegenheidsbacks van deze middag, Manon en Sophie Kuijs, wonnen telkens hun duels en ook Arja maakte menig aanval onschadelijk. Vandaag hadden we een viermansmiddenveld met centraal Sophie v/d Berg die heerlijk rustig het spel verdeelde. Ze kreeg ondersteuning van Esther en Nathalie, die normaal gesproken een linie daarvoor te vinden zijn, maar vandaag keihard werkten op het middenveld. En rechts op het middenveld schakelde Els haar tegenstander vakkundig uit. Voorin waren het Ilona en Cindy die al vroeg de opbouw van Bernardus onder druk probeerde te zetten en de angel er zo uit haalde. Hoewel Bernardus tijdens de eerste helft het meeste balbezit had, wisten zij ook maar moeilijk echt gevaarlijk te worden. De eerste helft kwam keepster Sascha Weijers dan ook nauwelijks in de problemen.

De tweede helft, met Monique Groot (Ma1) en Marieke Kaandorp in het veld voor Els en Ilona, werd Limmen steeds brutaler. Maar dat betekende dat we achterin ook meer ruimte weggaven. De eerste grote kans was voor Bernardus, maar de kopbal van de vrijstaande spits miste richting en belandde naast de goal. De halfgeblesseerde Rosa, die voor de zekerheid toch op de bank zat, hield het niet meer en mocht gaan warmlopen. Bernardus bleef wel druk zetten, maar de verdediging van Limmen gaf geen krimp en anders was daar nog de uitstekend spelende Sascha van Kessel als er toch iemand door dacht te glippen. Bernardus wist nog een keer gevaarlijk te worden, maar keepster Sascha gooide zich er vakkundig voor. Maar ook Limmen trok meer richting de goal van Bernardus. Esther had een goede rush vanaf eigen helft en zag de keepster van Bernardus ver voor haar goal staan. Helaas miste haar schot de juiste richting. Rosa was inmiddels in het veld gekomen voor de geblesseerde Sophie K. Zij haalde met een solo de achterlijn, maar haar schot/voorzet ging voor de goal langs en Cindy kreeg net haar voet er niet tegen aan. Aan de andere kant werd Bernardus nog een keer heel gevaarlijk uit een vrije trap, maar Sascha hield de bal fantastisch uit de linkeronderhoek. Rosa had haar kruit nog niet verschoten. Haalde met een solo wederom de achterlijn en besloot de bal weer voor te geven, maar dit keer had de keepster van Bernardus dit goed door en wist de bal te onderscheppen. Vlak voor tijd nog een corner voor Limmen, maar vanuit de scrimmage wist geen van de Limmerspeelsters het laatste beslissende tikkie tegen de bal te geven, waardoor de eindstand op 0-0 bleef staan, maar het voelde als een overwinning!

Wat een weekend voor de dames van vv Limmen!! Beide teams pakken een punt en dat door de enorme strijdlust die werd getoond en de bereidheid van een groot aantal speelsters om twee wedstrijden te spelen! Klasse voor de saamhorigheid binnen onze mooie vereniging!