Limmen C1 krijgt tekort

15 februari 2014 14:45

Nelis, P.E.

SDZ C1 - Limmen C1 1-0

Amsterdam, 15 februari 2014  De return wedstrijd tegen SDZ uit Amsterdam Noord stond vandaag op het programma. Thuis nipt met 1-0 gewonnen en een tegenstander die de laatste 3 wedstrijden had gewonnen met een doelsaldo van maar liefst 17-1. Een ploeg in vorm. Nu zijn de laatste uitslagen van Limmen ook niet verkeerd, gelijk tegen Bloemendaal en een paar overwinningen dus alles in huis voor een interessante pot. Met windkracht 6 schuin over het veld begon SDZ sterk aan de wedstrijd. Opportunistisch spel met een paar hele sterke (letterlijk) en snelle spelers in de voorhoede en op het middenveld, tegen Limmen dat het van het combinatie spel moet hebben. De eerste 10 minuten waren voor SDZ, maar de snelle mannen werden uitstekend opgevangen door de verdediging van Limmen waar Ron, Cody, Joeri en Jaap met een enorme werklust steeds de aanvallen wisten af te stoppen. Na een minuut of 10 begon het beter te lopen bij Limmen. Boris en Dirk konden elkaar uitstekend vinden en gingen regelmatig tikkend hun mannetjes voorbij. Wesley en Jos deden aan de rechterkant hetzelfde. Thijs probeerde met een enorme inzet de opbouw te verstoren en er kwamen kansen. Een mooi geplaatste bal van Wester spatte uiteen op de kruising. Ondertussen bleven de aanvallen van SDZ ook gevaarlijk waardoor er een open wedstrijd ontstond. Een foute pass van Limmen leverde direct een tegengoal op. Maar dit was het sein voor Limmen om nog meer energie in de aanval te stoppen. Een pegel van Wester eindigde op de lat. Jos ging zijn man weer een keer voorbij en leverde een uitstekende voorzet af richting de volledig vrijstaande Dirk. Toen de laatste man van SDZ dit zag besloot hij met zijn elleboog de bal tegen te houden, een penalty uit het boekje. Helaas had de scheidsrechter een black out want hij was de enige die dit niet gezien had terwijl hij er een meter of 4 vanaf stond. Het ontbrak Limmen aan geluk! Een vrije trap van Ron waaide over het doel en de koek was nog steeds niet op. Een enorme knal van Wester werd door de keeper op schitterende wijze zijn doel uit gebokst. En even later een heuse scrimmage. Een voorzet van Boris werd door Jos ingeschoten, de keeper kon er net met zijn teen bij. De terugspringende bal werd door Joeri ingekopt en belande op de paal, waarna hij via Dirk in het zijnet belande. Teentjes te kort maar hij wilde er niet in. Vlak voor de rust zette Wesley, met een briljante steek pass, Thijs vrij voor de keeper, helaas belande zijn schuiver tegen diens voeten aan en dus weer geen goal. Had SDZ dan helemaal geen kansen. Jawel maar lang zoveel niet als Limmen. Stan heeft het in de hele 1e helft maar één keer echt lastig gehad en greep toen uitstekend in. Dit is een compliment voor Cody, Jaap, Ron en Joeri die ervoor zorgden dat de tegenstanders geen vrije doorgang kregen. Direct na de rust weer een mooie aanval van Limmen en het schot van Thijs werd  wederom een prooi voor de uitstekende keeper van SDZ. Hierna werd het grootste gedeelte van de wedstrijd gespeeld op de helft van Limmen (kan ook niet anders met die harde wind). SDZ bleef dreigend maar tot uitgespeelde kansen kwamen ze niet. Stan greep nog een keer prima in bij een afstandschot en de ingevallen Job sloot zich naadloos aan bij zijn uitstekend spelende collega's. Net als SDZ in de eerste helft was nu Limmen de counterende ploeg met een prima ingevallen Quentin bleven de Limmer aanvallen ook voor de nodige dreiging zorgen, maar helaas zat de dik verdiende gelijkmaker er vandaag niet meer in.