Limmen C1 wint oefenpot

25 januari 2014 11:00

Bart de Nijs: mentor Dick Hageman

Limmen C1 - Koedijk C1  2 - 1

Limmen, 25 januari 2014   Na 7 weken geen wedstrijd op het veld gespeeld te hebben, werd er eindelijk weer eens aan het gras geroken. Er was een oefenwedstrijd ingepland tegen Koedijk C1, een fysiek sterk team dat meedraait in de subtop van de 1e klasse. Het was wel te merken dat de mannen al een tijdje niet meer op het grote veld hadden rond gedraafd. Aan de inzet mankeerde niets maar het oogde een beetje rommelig wat er op het veld te zien was. Ook Koedijk had hier last van zodat er een wedstrijd ontstond die voornamelijk op het middenveld werd gespeeld. Naar mate de wedstrijd vorderde kwam Limmen wat beter in hun spel en dit leverde gelijk een licht veld overwicht op. Ron dirigeerde de achterhoede en probeerde de middenvelders in stelling te brengen. Joeri en Cody hadden de buitenspelers van Koedijk in hun zak en er werden wat aanvallen opgezet. Na een minuut op 20 nam Leon de rechtsback positie over. Thijs, die kort daarvoor stevig in botsing kwam met de keeper ging geblesseerd het veld af. Wester, Boris, Jaap en Wesley werkten hard op het middenveld en probeerden de voorhoede van bruikbare passes te voorzien. De zeer sterk spelende Job moest regelmatig op rechts doorgebroken Koedijkers tegenhouden en deed dat uitstekend. De druk van Limmen nam toe en een mooie voorzet van Wester werd door Jos op waarde geschat. Hij controleerde de bal en met een diagonale volley verdween de bal als een streep achter de keeper. De mooiste aanval kwam hier vlak achteraan. Helaas werd deze goal volledig onterecht afgevlagd door de grensrechter en de uitstekend leidende Bart had geen andere keuze dan hem af te keuren. Een ouderwetse tik aanval die begon in de achterhoede en via het middenveld bij Dirk terecht kwam, Quentin reageerde uitstekend op zijn steek pass en maakte het beheerst af. Laatst genoemden pikten dit echter niet en besloten het laatste gedeelte van de voorgaande aanval nog even te kopiëren, waardoor de verdiende 2-0 alsnog op het scorebord kwam te staan. In de laatste seconde van de wedstrijd werd Stan, die niet veel te doen had, alsnog gepasseerd door een afstandschot. Een nuttige oefenpot aan de vooravond van de derby van volgende week tegen HSV. Jongens volgende week nog een stapje erbij en de kansen afmaken, want deze willen jullie natuurlijk zeker winnen.

Nico