Heerlijk combinerend Limmen doet goede zaken

Helder Den FC C1

...
Onbekend (vrije trap)

C-junioren zaterdag, C1, Hoofdklasse A

1 maart 2014 13:00

Hulst, S.D. van der

Limmen C1 - FC Den Helder C1  2  -  1

Limmen, 1 maart 2014  Vandaag stond de wedstrijd tegen FC Den Helder op het programma. Bij Limmen ontbraken maar liefst 5 wintersporters en bij DH slechts één. Nu was dat wel hun sterke spits dus dat vonden wij niet erg. Bij Limmen werden de ontbrekende posities opgevuld door Vince en Marnix uit de C2 en Jesse en Mike uit de D1. Zij speelden alle 4 een prima wedstrijd. Limmen speelde in een gewijzigde opstelling en had een paar minuten nodig om aan elkaar te wennen, daarna begon het te lopen. Marnix en Vince stonden sterk te verdedigen en Job had met zijn snelheid de controle achterin. De sterkste, hele snelle aanvaller stond bij Cody. Maar Cody had hem, door zich heel goed op te stellen en ook gebruik te maken van zijn fysiek, helemaal onder controle. Ron was de motor op het middenveld en veroverde zeer veel ballen. Voorin stond Dirk weer eens in de spits en dat deed hij heel slim. Altijd aanspeelbaar en bewegend van links naar rechts zorgde hij ervoor dat er aan beide kanten van het veld een zeer technisch driehoekje ontstond. Boris en Mike op rechts en Wesley en Jos aan de andere kant maakte hier prima gebruik van. FC DH kon dit minder waarderen want de mannen liepen regelmatig combinerend door hun verdediging. Kansen kwamen er dus ook en hoe. Eerst stuurde Ron, Boris op avontuur, hij ging alleen op doel af, maar werd volledig onterecht afgevlagd voor buitenspel. Er volgde een rits corners, waarbij Cody en Marnix met hun lengte voor grote onrust zorgde. Vince knalde de bal langs de keeper maar er zat vlak naast de paal net weer een hoofd tussen. Een pegel van Mike werd met de voet van de doellijn gehaald. De weinige uitvallen waren een prooi voor Job die een uitstekende wedstrijd speelde. Scrimmages voor het doel, heel veel net niet en ontzettend leuk om naar te kijken, maar daar pak je geen punten mee. Vlak voor tijd een foute pass en ja hoor, 0-1 achter. Limmen was hierna even de weg kwijt en Stan moest nog een paar keer handelend optreden, wat hij prima deed. Ondertussen was bekend geworden dat onze vrienden uit Heiloo, Bloemendaal billenkoek hadden gegeven en dat was uitstekend nieuws voor de stand, als er tenminste gewonnen zou worden. Limmen begon furieus en na een prachtige, hele snelle combinatie zette Dirk, Jos vrij voor de keeper, zijn schuiver verdween beheerst in de verre hoek. Lekker binnen de minuut de gelijkmaker. Limmen bleef  aanvallen en was veel sterker. DH had handen en voeten nodig om onze mannen tegen te houden en dit leverde een aantal vrije trappen op, op hele lekkere plekken. Wesley kon zich daarop heerlijk uitleven. De eerste werd nog door de keeper uit de onderhoek gedoken, maar op de 2e had hij geen antwoord. De bal verdween vlak onder de kruising, binnenkant paal met een knal in het netje. Limmen probeerde door te drukken en er was geen vuiltje aan de lucht, tot er iets vreemds gebeurde. De scheidsrechter die tot 10 minuten voor tijd uitstekend had gefloten raakte een beetje de weg kwijt. Jos kon eerst door een uitstekende diepte pass van Joeri en de tweede keer door een steek pass van Jesse vrij op de keeper aflopen. De eerste keer kreeg hij tijdens het schieten een schop tegen zijn standbeen en de tweede keer werd hij van achteren onderuit gehaald en kreeg hiervoor een vrije trap tegen omdat hij tijdens het vallen met zijn hand de bal raakte. Even later glipte Mike langs zijn man en deze was gewoon te laat, maar hij schopte wel bijna de knieschijf uit zijn lood, een penalty uit het boekje. In plaats van 4-1 werd er even later een uitbal van Limmen omgetoverd tot een corner voor DH zodat het onnodig nog even spannend werd. Dat er 7 tot 8 minuten bijgeteld werd, was niet zo erg voor het publiek want het was wel een heerlijke wedstrijd om naar te kijken en DH mag zijn handen dicht knijpen dat het maar 2-1 voor Limmen is geworden. Toch nog een tip. Het gebeurt regelmatig dat passes vanuit de opbouw tekort zijn of in de voeten van de tegenstanders belanden. Dit is zonde en onnodig, probeer daar nog even op te letten en het is helemaal goed. Zondag wederom thuis en wel tegen FC Uitgeest. Jullie weten allemaal hoe het gegaan is in de uitwedstrijd en hebben nog wat recht te zetten. Door de nederlaag van Bloemendaal staan jullie nu 2 punten achter op nummer 2 SVW en 1 punt op nummer 3 Bloemendaal. Het lijkt mij een leuke doelstelling om voor de 2e plaats te gaan. Ga ervoor!