Limmen doet weer mee na zwaar bevochten overwinning

Alliance '22 sv. 3 (zon)

Limmen 2 (zon)

3e klasse B

12 mei 2019 14:30

J.J. (Jacob-Jan) Immerzeel

Haarlem, 12 mei 2019  Vandaag stond de wedstrijd tegen nummer 2 Alliance op het programma. Het enige wat voor Limmen telde was een overwinning, want dan zou Limmen de nummer 2 positie overnemen en deze geeft over 2 wedstrijden recht op een plekje in de nacompetitie. Bij elke andere uitslag was het over met de aspiraties. Limmen moest het zoals langzamerhand bekend is doen met veel afwezigen, zodat coach Frank weer flink aan het puzzelen moest om iedereen op de goede plaats te zetten. De start voor Limmen was prima en in het eerste half uur werden een paar uitstekende mogelijkheden gecreeerd. Helaas werden deze allemaal professioneel om zeep geholpen. Het laatste kwartier was voor Alliance en ook zij wisten een paar prima kansen te missen zodat de rust met de brilstand werd bereikt. De tweede helft begon niet volgens plan en al gauw wist een ontsnapte Haarlemmer de 1-0 in de touwen te schieten. In plaats van te balen werden de mouwen opgestroopt en begon Limmen te jagen op de gelijkmaker. Rick nam dit heel serieus en ging als een razende achter een terugspeelbal aan. Hij schoof deze beheerst langs de keeper. Hierna ging het even gelijk op, tot een verdediger de bal even over de achterlijn wilde laten rollen. Jos dacht hier heel anders over en met een uiterste sliding belande de bal op de penaltystip waarna Hugo de bal strak langs de paal schoot. Hierna nog wat net nietjes aan beide kanten maar de verdiende punten werden mee naar Limmen genomen. Mannen, volgende week weer een zware pot tegen Swift. Ook hier is een overwinning vereist om mee te blijven doen.