Top weekend voor dames 1; Sportploeg van het jaar en drie punten gepakt

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

2 februari 2014 14:00

Metzke, J.A.W.

Afgelopen zaterdag was in de feesttent op de Castricumse Brink de uitreiking van de sportploeg van het jaar. Nadat we vorig jaar al een nominatie te pakken hadden, werden we dit jaar op basis van ons behaalde kampioenschap het afgelopen seizoen door burgemeester Mans uitgeroepen tot sportploeg van het jaar van de gemeente Castricum. Er moest met de behaalde beker geposeerd worden voor de fotografen en er werden zelfs interviews gegeven voor de plaatselijke radio en tv. Vervolgens werd op de dansvloer nog even aan de teambuilding gewerkt.

De volgende dag stond namelijk de belangrijke competitewedstrijd tegen Ado' 20 uit Heemskerk op het programma. Het eerste deel van de competitie werd met een aantal nederlagen op rij afgesloten, het werd dus wel weer eens tijd voor een overwinning.

We begonnen de wedstrijd met enkele wijzigingen in het team. Sascha Weijers verving de nog steeds geblesseerde Linda. Lotte en Cindy namen de plaatsen over van de wintersprorters Arja en Esther. Pupil van de week Desiree gaf het goede voorbeeld door haar rush naar het Heemskerker doel beheersd binnen te schieten.

Limmen begon direct fel en liet zien dat het alle duels op het veld wilde winnen. Vervolgens werd geprobeerd om via combinaties zo snel mogelijk bij het doel van Ado'20 in de buurt te komen. Met name Rosa was met haar snelheid en behendigheid een ware plaag voor de verdediging van Ado. Maar tot doelpunten leidde dit de eerste 25 minuten niet. Verdedigend had Limmen het prima voor elkaar. Sascha van Kessel en Lotte  wonnen al hun duels en namen daarmee de rest van het team op sleeptouw. Ook Sascha Weijers stond attent te keepen en kon haar doel schoon houden de eerste helft.
Uiteindelijk was het Rosa die na goed storen door het middenveld op de rand van de zestienmeter vrij op doel kon schieten. Met een mooie geplaatste bal in de benedenhoek wist zij de Heemskerkse keepster kansloos te laten.
Limmen bleef aanzetten en er werd keihard voor elkaar geknokt. Dit knokken werd beloond door Rosa. Zij werd aan de linkervleugel aangespeeld, draaide twee tegenspeelster dol, kwam naar binnen en schoot de bal keihard hoog achter de keepster.

In de rust werden complimenten naar elkaar gemaakt voor het vertoonde spel, maar er werd ook direct afgesproken dat we dezelfde felheid in de duels moesten houden om Ado'20 op die manier vast te blijven zetten.
De tweede helft werd goed begonnen, schoten op doel van Cindy en Sophie werden helaas gekeerd, een rush van Rosa werd gestopt door de keepster en een afstandsschot van Nathalie werd door de keepster uit de kruising getikt. Na tien minuten spelen in de tweede helft werd Ado'20 sterker. Limmen werd verder teruggedrongen, maar echt gevaarlijk werd Ado'20 eigenlijk niet. Slechts een keer deze middag had onze verdediging het nakijken. Een combinatie werd snel uitgevoerd en de behendige middenveldster van Ado wist wel raad met deze buitenkans. 2-1.
Het leek erop alsof het nog een spannende slotfase zou worden. Maar hier dacht Suus anders over. Vanaf haar linksback positie kwam zij mee naar voren tot aan de zestienmeter van de tegenstander. Haar voorzet met links was zo scherp, dat de verdigster van Ado de bal pardoes in haar eigen doel schoot. 3-1. Hiermee was het verzet van Ado gebroken en kon Limmen de wedstrijd beheersd uitspelen.

Er is deze middag door iedereen keihard geknokt. Vooral de verdediging stond als een huis. Dit geeft ons weer vertrouwen om de volgende weken nog vele punten te pakken.

Tenslotte wil ik nog alle mensen die op ons gestemd hebben bij de sportverkiezing hartelijk danken! Het was voor ons een mooie avond en we zullen dit seizoen met trots de titel sportploeg van het jaar dragen!